Jag funderar på att modifiera min Sony XB-940 (entry SACD) hos Harmony design. Är det nån som har gjort detta med samma cd-spelare och jämfört den med dyrare spelare?. Allen Wright (www.vacuumstate.com) har ochså en uppgradering som har fått lovord men jag är nybörjare i hifivärlden och har svårt att tolka vilken som kanske är bäst. Mitt system är följande. Tag mclaren AVr32 Dynaudio Contour 3.0 (fram 1.3MkII bak och Contour Center) Sony XB-940 Rotel RMB-1075 (poweramp)
Börja med att testa tre A.R.T. Big Feet direkt under bottenplåten. Lämnade in en Accuphase DP-11 till Harmony Design. Förbättringarna blev mycket större med detta tweak än allt vad det nu var som gjordes för fem tusen kronor hos Harmony Design. Sen kommer ju alltid frågan om denna förbättring hade varit möjlig utan modifieringen... Ett omoddat jämförelseobjekt skulle kanske ge svaret...
"Börja med att testa tre A.R.T. Big Feet direkt under bottenplåten" Vart kan man få tag på dessa? Om man skulle satsa på en ny spelare (lyssnar mest på dunka dunka men även annat) vad skulle ni rekommendera? Vill köpa en nya DVD spelare ochså så man kanske ska satsa på en som spelare bra musik ochså (några tips?)
har inte sony dött och oengagerande ljud? kanske modifieringen kan förbättra detta, men den spelar inte brända skivor (fast du kanske har råd att köpa original med tanke på priset på resten av prylarna
Jag har inte jämfört med några andra cd-spelare så jag vet inte hur stor skillad det är mot bättre spelare men har sett samma slutsats om denna spelare (i efterhand) (detta är min första riktigt bra anläggning)och lite av ett impulsköp "skäms" men jag är rätt nöjd ändå :). Vad ska man ge på ett ungefär för en ny cd-spelare som matchar anläggningen i övrigt? Jag har funderat på Advantage S1 men den är ju inte billig och jag har inte pengarna nu och samtidigt vill jag köpa en riktigt bra DVD och då blir det lite kaka på kaka...Sen så ska en subwoofer införskaffas nån gång (har ingen nu) några tips där?? Har tagit hem REL Storm III och STRATA III men var inte riktigt imponerad..
A.R.T. säljs av alla som är återförsäljare av PL Audio´s produkter. Kan tänka mig Sontec i Stockholm, Ultimate i Vimmerby, Hifistället i Göteborg och Ljudprodukter i Malmö. Finns säkert många fler.
Skicka spelaren och 1000 riksdaler till mig så gör jag den lite trevligare
Annars är det rätt enkellt att göra själv. Jag har hört ryktas om att det blir väldigt bra med LC Audios klocka och ZAP filter. Jag tycker SOnyn är värd att tweaka, om man kan leva med att den inte spelar CDRW.