Hej Någon som kan berätta om förstärkaren ? Finns det en möjlighet att kombinera med nuvarande HK AVR7000 ? Jag menar Audionen ska spela stereo men vid behov ska jag kunna spela hembio utan att behöva byta placeringen på högtalarkablaget ??
Jag vet inget om förstärkaren men kopplingen är inget problem. Koppla bara AVR preout (front L+R) till Audions ingångar. Men det är klart att du också måste flytta högtalarkablarna från AVR till Audion. Med banankontakter går det blixtsnabbt.
Vill du inte koppla fram och tillbaka måste du helt enkelt alltid använda Audion som förstärkare till fronthögtalarna, både vid finlyssning, hembio, radio och annan slölyssning.
Ett annat kopplingsalternativ är att du vid finlyssning kopplar CD-spelaren direkt till Audion eftersom A. har inbyggd volymkontroll. Då slipper du gå genom AVR (CD). Den varianten kan nog vara att föredra. Synd att koppla in receivern i signalvägen. Sen kan du använda AVR ensam vid all slölyssning och hembio. Men det blir såklart lite omkopplingar att göra enligt ovan.