Är på jakt efter någon form av konvertering men hittar bra i 25kr klassen. Om jag ska köra med high end kablar efter detta så vill jag att denna konvertering ska vara av godkvalite.
Någon som vet vart man kan hitta steget bättre än onoff/siba av denna konvertering
Bygga själv? Det är ju inte så svårt att löda ihop, problemet är väl bara hur du ska lösa problemet med att koppla två vanliga signalkablar till 3.5 mm plugg på ett bra sätt.
www.russandrews.com har även några minijack till phono kablar från Kimber. Modellerna som finns är Tonik, Timbre, Silver Streak och Kcag. Jag vet inte om minijack till phono kablar från Kimber finns i Sverige men MartinH borde veta.
marbrink.. Russandrews gör en hel del kablar själv som inte finns normalt i Kimbers sortiment.. han har tom fått vissa special tillverkade saker som inte finns nån annastans än i england...
Men det borde gå att få även hos den svenske importören om man ber snällt, eller så får man köpa från england..
Något jag letar efter: 3.5mm monohane till RCA. Digitalkabel, dvs 75ohm. Användning: Audigy 2 digitalutgång till extern DAC. (Används endast vid spel, detta för att komma förbi de usla opampar som sitter i en Audigy 2, som skapar väldigt hög distorsion vid tillfällen.)
Alternativt: 3.5mm monohane till RCA hona adapter. Hittade men den är nog inte avsed för digitalbruk.
Nästa sökning: 6.3mm monohane till RCA hona adapter. Från M-audio Superdac till hörlursförstärkare.
Clou Cable har väl några varianter av sådan kabel också. Åtminstone går väl hela "jaspis" serien att få, dock inte säker på de mer exklusiva varianterna. Se till exempel 212 Red Jaspis på http://www.cloucable.se/index.php?node=-1&product=8&mode=long