En fd granne visade stolt upp sina nyinförskaffade högtalarkablar till sina frontar till hembion. Kablarna hette Cy eller Ci cables och såg exakt ut som Prosons högtalarkablar för 795Kr/3m paret tom plastlådan dom låg i var exakt likadan förutom namnet. Han hade köpt dom för 1300kr/3m paret och om det är samma är det ju lite varning till andra om dessa kablar.
Jag kan ju ha fel därför undrar jag om det är någon som hört talas om detta märke??
En handlare jag känner säljer CIT (rätt så heter dom) så jag skall fråga, grannen köpte av honom. Man misstänker ju starkt att det är samma kabel men det är ju bara positivt i så fall för den hugade spekulanten som kan köpa likvärdigt för halva priset. Synd dock om handlarn som säkert inte hade en susning.
Jag har den där kabeln som för övrigt heter CTI master 2.5 och är alltså 2.5 meter lång. CTI står för Cable Technology Industrl och det är ungefär det enda jag vet om den.
Jag köpte den för några veckor sedan efter att jag hade lånat hem den och en van den Hul kabel som låg i samma prisklass. Båda dom kablarna utklassade mina dåvarande QED kablar men CTI kabeln var strået vassare där jag verkligen behöver det i mitt system och det är bas och mellanregister.
Jag är mycket nöjd över min kabel och jag hoppas att din granne också blir det.
Jag skall låna hem en uppsättning CIT kablar och dessutom beställt en uppsättning Prosonkablar för att kolla hur lika dom är och "låter".
Dom kommer att spelas i två olika typer av anläggningar varav den ena får kallas midfi (25000Kr klassen) och den andra Highfi (+50000Kr klassen). Jag kommer att öppna en tråd i test-sektionen om ett par veckor så får vi se och höra