Author |
Topic  |
|
Hinken74
Member

1102 Posts |
Posted - 2004/03/01 : 13:28:11
|
Har möjligheten att ta steget in i High-end sociteten. Har en vän som vill sälja detta paket till mig. Nb1 för och slutsteg samt deras top-modell cd XAURUS NFB-REX (demo ex). Allt är i teak och för och slutsteg är ung 3 år gammalt. Är det värt 30tkr? Kom gärna med kommentarer...
[http://www.holfi.dk] |
Mvh/Henrik --------------------------------------------------------------------------------------------------- Mitt system: Von Schveikert db99, Audio aero capitole Prestige SACD SE Octave V70 samt strömrenare från Agile
|
Edited by - Hinken74 on 2004/03/01 13:33:59 |
|
Hotspur
fd. Fridefors
23 Posts |
Posted - 2004/03/01 : 13:43:20
|
Alltså, jag har hört deras finare för-och slutsteg låta kanonbra men har för mig att Holfi i allmänhet är svårsålt (verför vet jag inte)? Slå mig om jag har fel, med i det skenet låter 30k lite häftigt...  |
 |
|
Hinken74
Member

1102 Posts |
Posted - 2004/03/01 : 13:47:27
|
Cd:n ligger väl på runt 20tkr ny? Visst är vidarförsäljningsfaktorn en viktig synpunkt. |
Mvh/Henrik --------------------------------------------------------------------------------------------------- Mitt system: Von Schveikert db99, Audio aero capitole Prestige SACD SE Octave V70 samt strömrenare från Agile
|
 |
|
Hotspur
fd. Fridefors
23 Posts |
Posted - 2004/03/01 : 14:26:18
|
quote: Visst är vidarförsäljningsfaktorn en viktig synpunkt.
Visst, för att inte tala om vad du kan få för 30k om du tittar runt på andra håll... Därmed inte sagt at Holfi-trion behöver vara fel. |
 |
|
Hinken74
Member

1102 Posts |
Posted - 2004/03/01 : 14:35:09
|
Kom gärna med tips! Om inte annat kan du skicka ett pm.
|
|
 |
|
Dimitri
Member

1050 Posts |
Posted - 2004/03/01 : 14:42:14
|
epkpeng torde vara rätt man att svara dig ang Holfi-trion. Han har haft hela racket full med dessa. Fast inte nu längre. Dimitri |
 |
|
epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts |
Posted - 2004/03/01 : 14:42:25
|
Hej,
Jag har ägt Holfi och det är väldigt trevliga produkter. Även solen har sina fläckar, och de fläckar som Holfi har klarar man helt klart att leva med.
Helt lätta är dom inte att sälja. Dom har inte fått så mkt rampljus så fördommar om mörkt, trött och slött ljud får för mycket grogrund. Holfi är inte ett analysredskap men presterar mycket fin ljudbild och ett "naturligt" ljud. Många personer som letar efter just detta.
30 kilo kr för cd, försteg och slutsteg är rätt OK. Runt halva nypriset är OK. Viktigt att både du och säljaren är överens om ett pris, så klart. Frakter och annat är ju frågoetecken som skall redas ut, så priset i sig för produkterna är bara en av parametrarna.
|
Vänligen // Pär Engelholm // Driver och äger Engelholm Audio
|
 |
|
Hinken74
Member

1102 Posts |
Posted - 2004/03/01 : 14:54:43
|
Jag känner ju honom så dealen blir inga problem. Jag trodde bara att jag hade gjort ett jäkla klipp men... Hade en intg. Holfi hemma i 20tkr klassen som jag iofs tyckte var lite mörkt. Men nypris på grejorna ligger väl uppåt 80tkr. Cd:n kostade väl över 20tkr samt slutsteg 45 tkr. försteget har jag ingen aning om..... |
|
 |
|
epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts |
Posted - 2004/03/01 : 15:58:20
|
Men du har väll detta paket för under halva nypriset? Det är väl ett bra köp map pengarna.
Holfi går upp i en högre enhet när man har Holfi rakt igenom. Med lite testande med olika kablar kan du med största sanorlikhet få det till sjunga mycket fint.
|
|
 |
|
Hinken74
Member

1102 Posts |
Posted - 2004/03/01 : 17:37:35
|
Jepp. Jag bara undrar om grejor blir såhär mycket billigare rent generellt efter några år. Jag gillade ju inte den integrerade 2.5.1 pga att jag tyckte den var lite grötig i mellanregistret så man får tänka efter noga. |
|
 |
|
epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts |
Posted - 2004/03/01 : 17:39:33
|
Känner du killen bör du väll kunna låna hem över en helg??? Köpeavtal med fritt köp kanske?
Beggad hifi sjunker till runt halva nypriset. Vissa mer, andra mindre. Inte alltid direkt kopplat till hur bra produkterna, utan snarare ett marknadsvärde vilket inte är 1 till 1 kopplat till kvaliteten!
|
|
 |
|
|
Topic  |
|