Tre mycket bra artister Du räknar upp. Tack för skivtipsen.
Allison Krauss-konserten som Du nämner har jag nyligen också köpt och visst är den bra. Såg samma konsert på TV för ett tag sedan (fins på DVD tror jag) och den var mycket bra, även den.
Henrik A: Kasey Chambers? Referensljud? På vilken skiva? Referensdist på mina... Men rätt bra annars! Vill ha tag på ett par singlar, vet inte hur. Nån får gärna tipsa! /en john med kvinnobekymmer
Jag tycker att Barricades and brickwalls är referensljud. Musikmässigt helt ok med. Det är en krävande inspelning som inte direkt är tillbakalutad. Och att den helt klart kan användas som referens för att utvärdera t.ex. diskant och mellanregister. Hemma upplever jag en mycket bra närvaro i inspelningen. Men visst jag förstår dig den kan vara riktigt elak mot vissa system.
Men jag uttrykte bara min åsikt och den är ju inte referens för alla :-)
Tada!
"Im a bassplayer. I like doing the same thing over and over again."
Väldigt intressant att du upplever det så! (OBS! mina kommentarer är inte alls menade som kritik alls, inte på en lite fläck ens! ) Tyder kanske på att jag har problem i min egen anläggning där jag hör en hel del dist i sången (inte bara sss-ljud), vilket jag också gör på andra skivor (andra artister). Det märkliga är att jag hör detta på ett flertal olika anläggningar och jag har därför dragit den kanske något förhastade slutsatsen att det är inspelningen som distar. Med mina nya högtalare är problemet mindre, men de är också rätt snälla pojkar överlag. Hm... Borde utredas!
Men visst är skivan bra! Bättre än "The Captain" tycker jag. De bästa låtarna saknas dock, har endast hört dem via spraydio från två singlar. Låtarna är "Turning to white" och "water in the fuel". Skulle gärna ha dom på skiva...
Om ni är intresserade av Kasey Chambers B-sidor har jag singlarna The Captain On a bad day Cry like a baby Runaway train samt en CDR promo som är en andra disc till den första skivan. Den kallas "The Captain - Special bonus edition"