Hejsan Jag har en Pioneer DV656 och en Onkyo SR700E som jag hade tänkt att koppla ihop för att kunna lyssna på flerkanalas SACD och DVD-A. Jag tycker inte att jag har råd att köpa ordentliga bra kablar då jag bara har ett par skivor. Jag vill heller inte koppla med billigaste skiten jag kan hitta. 2-kanals är redan kopplat med tjysst kabel direkt till 2-kanals stärkaren. Om jag sätter en gräns vid ca 5-600kr för en 5.1-kabel vad skall jag då satsa på? Skall jag löda ihop nått själv kanske? Biltemas kontakter och nån koax-kabel från ELFA. Eller skall jag sticka till Clas Olsson eller Kjell&Company? Har ni några tips? Finns det nån "märkes"kabel för denna peng?
Biltemas RCA med chucklåsning o RG62 borde väll funka bra. Om man nu vill göra dem själv "märkes"kabel har jag tyvärr inget förslag. Supra har en 5.1 kabel för ca 1000:- men det är ju över din budget....
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker
Nej det är den karakteristiska impedansen om nämns, om man ska var petig (impedansmatcha) så ska cd-spelarens utimpedans vara lika med den karakteristiska impedansen hos kabeln.
Nu fattar jag inte, är det coaxial-kabel för 5.1-ljud ni snackar om, går det att löda med vanlig "antennkabel"? Jag har som fått för mig att sån kabel ska vara lite special, vet inte hur men jag har väl fattat fel...
Dom måste inte sitta ihop snyggt? Ja det kan du ju fixa med en vämepistol och lite krympslang. Supras löskablar. Elfas triaxiala kabel. Sen brukar vanliga radiohandlare eller clas ohlson ha diverse nonamekablar för några hundringar.