Hej på er allihop. Jag har några nybörjar frågor. Min anläggning består av NHT 2.5i, NHT ac1, Nht Superzero, Kimber 8tc till 2.5i och ac1. Signal Harmonic Tech truthlink. Nu till mina frågor... Funderar starkt på en Yamaha ax1 och även Electrocompaniet Dmb-100 till 2.5i. Vad tror ni som kan om den kominationen? Jag är sugen på något kraftigt till frontarna. Går det överhuvudtaget? Tacksam för svar
Svårt att uttala sig men jag har själv haft ett par 2.5i och dom svarade bra på ökad förstärkarkraft. Körde med ett par Denon POA-6600A (250watt/8ohm) och det var inte fel. Har bara haft positiva erfarenheter av Denon-elektronik och NHT. Kan de´ va´ nå´t...
Jag är nöjd med min AX1:a i alla fall. Men den har ju utgått och ersatts av AZ1 som är lite dyrarare (33.000:-) men bättre på det mesta. Framförallt till 2-kanals lyssning.
Hej på er allihop. Jag har några nybörjar frågor. Min anläggning består av NHT 2.5i, NHT ac1, Nht Superzero, Kimber 8tc till 2.5i och ac1. Signal Harmonic Tech truthlink. Nu till mina frågor... Funderar starkt på en Yamaha ax1 och även Electrocompaniet Dmb-100 till 2.5i. Vad tror ni som kan om den kominationen? Jag är sugen på något kraftigt till frontarna. Går det överhuvudtaget? Tacksam för svar
/Amund
Prova med en Denon AVR 3802! Jag tror den passar bra till dina NHT 2.5i. Jag har nämligen gjort ett rigoröst test med just den högtalaren i mitt eget system...
Om man vill ha mer flås kan man ansluta ett separat slutsteg som bara driver framkanalerna. Tror du utnyttjar din budget bättre på detta vis. (AVR 3802 funkar bra som försteg!)