Är ute efter en highend spelare och har dessa 2 att välja mellan på just nu och behöver lite köpråd. Är det någon som lyssnat på båda dessa 2 ? SCD-1 har jag bara lyssnat på lite men inte KPS-20.
Skulle även vilja veta hur Kps-20 står sig mot Krells SACD?
Har ungefär samma fråga... (inte meningen att knycka din fråga Alexandar..hänger bara på i en mkt intressant frågeställning).
Är Krell SACD värd pengarna? (59'). Finns väldigt lite skrivet/recenserat om denna ännu.
Hur står sig beg/ny (69') SCD-1 kontra denna? Finns DYI-trådar som hävdar att just SCD-1 behöver omfattande(?) tweaks för att låta riktigt bra (hittar inte pekare just nu. Gedigen är den ju - 26.5 kg - "bara" drygt 2000/kg.
Och vad säger juryn om Sony SCD-XA777ES (33')som vissa hävdar låter lika bra/bättre än SCD-1?
Priserna från Reference Audios websida.
Lätt att fråga är det ju.....och både CD och SACD-kvalitet är ju intressant i jämförelsen.
Smart att räkna prylar i kilopris, då är inte alla saker så värst dyra egentligen
Angående SCD-1. (rätta mig om jag har fel), men var det inte så att utvecklingsteamet på Sony fick i uppgift att göra en helt kompromiss lös cdspelare. Bästa möjliga komponenter rakt igenom.. Och sedan när de väl började förstå hur mycket det slutgiltiga produkten i själv verket skulle kosta ut till konsument,..så börjades det snåla in på vissa delar av konstruktionen. Vad är är bra och inte med spelaren får någon annan berätta
Kiloprisberäkningen var väl inte så allvarligt menad ....
Har hört/läst samma sak om SCD-1. Kompromisslös och samtidigt något som skulle ge SACD som nytt format status som skyhögt bättre än något annat. Man kan ju spekulera i om inte SONY hade (avsiktligt) lägre marginaler på sina SACD-spelare då (och kanske fortfarande)på grund av behovet att pusha SACD som format. Bara en spekulation.