HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tips på gitarr och stärkare?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Barf
Starting Member

14 Posts

Posted - 2002/09/17 :  23:21:42  Show Profile Send Barf a Private Message
Ok, innan det är blir alltför filosofiskt .. Ni som rekommenderar Stratan? Vilken av dom då blir då min nästa fråga?
Det finns ju hur många som helst, och då menar jag inte bara mexico & japan, utan en massa 67', 52' ...?? Gärna en liten förklaring skulle också sitta fint (till varför just den gitarren är bäst)

Förstärkare får bli ett lite senare problem inser jag nu, men Fender-stärkarna och Mesa Boogie skall kollas upp!

/Mvh Peter

Go to Top of Page

maGot
Member

69 Posts

Posted - 2002/09/18 :  00:25:09  Show Profile Send maGot a Private Message
Kolla in Laney stärkarna oxå. Grymt rent ljud i. Disten är oxå helt enormt bra. Bästa stärkarn jag har testat. vh100r me 4x12" hh element.

Sen måste jag säga att jag hejjar på gibson

Go to Top of Page

Niclas
Member

587 Posts

Posted - 2002/09/18 :  08:38:19  Show Profile Send Niclas a Private Message
Bästa guran jag ägt är Gibson the Paul. Lite lättare än LesPaul, men en riktig rockyxa.
Borde hittas beg till bra pris. Sämsta gitarr jag ägt är tveklöst en Gibson flying V2. Snygg men olidligt ljud & kass balans.
Bästa förstärkaren är i.m o tveklöst Mesa Boogie pga dom ljudmässiga allroundmöjligheterna.
Jag kommer ihåg när rockband av dignitet skulle ha minst 4 Marshallstaplar per gitarrist. Lite senare "doldes" dom ofta av 3-4 meter breda tygskydd & gissa vad som stod bakom "skyddet" ?
En uppmickad Boogie på en pall.
Har alldrig gillat Fenderförstärkare, men MusicMan hade en bra 1x12 tums combo med riktigt bra ljud till singlecoil-mickade gitarrer.
Mvh
Go to Top of Page

Vrullen
Starting Member

45 Posts

Posted - 2002/09/18 :  21:43:51  Show Profile Send Vrullen a Private Message
Det är som det är med det mesta här i livet, smaken är som röven, klöven.
Du får helt enkelt prova dig fram till en Strata du tycker om-inget fel på Les Paul,,,,

Rymdskeppet hängde där precis som en tegelsten inte gör...

Edited by - Vrullen on 2002/09/18 21:45:42
Go to Top of Page

Barf
Starting Member

14 Posts

Posted - 2002/09/20 :  10:28:57  Show Profile Send Barf a Private Message
Hej igen!

När jag nu surfat runt och tittat efter gitarrer som kan vara intressanta så stötte jag på en tillverkare som hette Blade. Gitarrerna tillverkas i Switzerland (vet inte hur man stavar det på svenska

Här kommer förhoppningsvis nån bild:
Priset ligger på 9000 kr...

Nån som spelat nån Blade-modell??

/Mvh Peter

Edited by - Barf on 2002/09/20 10:34:44
Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2002/09/20 :  10:57:41  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Blade gör väldigt fina gitarrer!
Finns någon/några beggade till salu på gitarrplanket på
www.gmf.se

//StefanZ
"Art is just short for Arthur
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000