UrSv: Det skulle fungera men enkelkant på precis samma sätt. Luften trycker på konens hela yta och det blir ingen sned belastning. så hur många upphängnignspunkter konen har är inte viktigt i det avseendet.
Den snedbelastning jag pratar om är tyngdpunkten hos den tillförda massan som hamnar långt bakom kantupphängningen. Detta medför att nederkant på konen trycks ut och överkant dras in.
UrSv: Det är väl upp till var och en att prova. Jag har själv en baslåda men slav och bara en kantupphängning. tycker det fungerar utmärkt. Satte ihop den mest på skoj men jag tror den hängt med i 4år nu. Dock så är det absolut ingen nackdel att ha en slav med centrering eller korg för den delen heller, om man skulle ha plats över till det vill säga. Fram för allt så kan det ju vara till glädje att ha parametrar på slaven. Magnus: Varför vill du tillföra massan så långt från kanten som möjligt? Det finns det väl ändå ingen anledning till.. Det går väl lika bra att montera extravikten nära kantupphängningen på en konisk kon.
jag tycker att ett av dom bättre alternativen är att göra ringar av tex grov koppartråd med en dia just under konens. då får man vikten jämt fördelad och så nära kantupphängningen som möjligt.