Den eminenta TV-serien "Walk on by" (som jag hoppas alla såg) som gick för en tid sedan hade naturligtvis sången som tema, men vem sjöng? Efter vad jag kommer ihåg var det inte Warwicks orginal utan någon annan version, vilken?
Det finns en nästan oändlig mängd versioner så att leta m.h.a Allmusic.com eller liknande skulle ta ett tag.
Tror inte det, det var en kvinnlig sångerska och Hayes sjunger väl själv? Jag har fått för mig att det var en i övrigt ganska okänd sångerska som fick en hit med "Walk on By", möjligen ganska snart efter att Warwick släppt sin version (som väl var en b-sida).
Nej, som jag skrev ovan så tror jag inte det är Warwicks version som användes (i alla fall inte orginalversionen, hon har iofs säkert spelat in den fler gånger). "Walk on By" har ju spelats in av väldigt många artister. BBC har för övrigt en hemsida om låten där finns orginalet+ett antal covers (Beach Boys, Stranglers, Isac Hayes, och Gabrielle om jag inte minns fel).
Kom inte ihåg vem som sjöng versionen. Det var inte Dione Warwick utan en specialversion för TV serien. Ring Sveriges radio de kan hjälpa dig. Lycka till Poppen