Hur ska jag lyckas med att skillja på strömkablarna och signal/högtalarkablarna? alltså så de inte stör varandra? Jag tycker att alla kablar ligger väldigt tätt på golvet och bak på racket.
Jag har dragit alla strömkablar till vänster och signal till höger. Nu har inte jag så många så det funkar hos mig.
Micke
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Ett sätt är att ha så korta signalkablar som möjligt, då blir det mindre kablar i härvan bakom... Det har jag gjort och jag har 9 signalkablar, 6 högtalarkablar och 11 nätkablar...
En annan variant är att dra nätkablarna i rörisolering av skumplast, då får man i alla fall ett minsta avstånd på ca 2 cm mellan kablarna. Sätter du isolering på båda kablarna så blir avståndet dubbelt så stort och inverkan en fjärdedel.
Skärmade nätkablar läcker i princip ingenting och har väldigt låg antennverkan - satsa på det så gör det inte så mycket om de hamnar nära signalkablarna.