En liten undran. Är det någon större skillnad på Primares slutsteg 30.3 och 30.2? Jag vet att 30.3 har tre kanaler och inga balanserade ingångar, men finns det några andra skillnader? 30.3 känns lite mer intressant med tanke på dess 3 kanaler i(nför framtiden) och är dessutom billigare. Missar jag nått om jag väljer den?
Hoppsan, såg inte länken. Där fanns betydligt mer info än det jag skrev nedan, men ändå
A30.2 är en helbalanserad konstruktion som går att brygga för högre effekt = 380 W (någonting).
A30.3 är ett konventionellt slutsteg, RCA ingång och går inte att brygga.
Tittar man inuti så innehåller ett 30.2 slutsteg betydligt fler komponenter, en helbalanserad konstruktion kräver i princip dubbelt så många komponenter.
Kan inflika att jag inte har lyssnat på A30.3, däremot A30.2 som jag själv använder tillsammans med försteget PRE30. En kombination som jag är mycket nöjd med.
Mina A30.2:or låter betydligt bättre än mitt A30.5. A30.5 och A30.3 är mer lika varandra. Själv kör jag två bryggade 30.2 till frontarna och 30.5:an till center och de fyra där bak. Jag tror självklart att du blir nöjd med ljudet med ett A30.3 också, men 2kanalarna är strået vassare.
Detta var svaret som Primare gav: "... A30.2 är en ganska annorlunda konstruktion jämfört med A30.3. Ljudkvaliteten är högre på A30.2. Man har även möjlighet att bryggkoppla A30.2 till ett monoblock, 1 x 380 W 8ohm." Något mer detaljerat svar fick jag inte.