HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 metronome-technologie ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Bland
Member

672 Posts

Posted - 2002/09/17 :  15:39:31  Show Profile Send Bland a Private Message
Någon som vet? Finns metronome-technologie i sverige?

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2002/09/17 :  15:50:04  Show Profile Send krelle a Private Message
Japp metronome finns på hifi-art i sthlm. Testade min S-1:a emot en cd som kostar 50 lakan, och banne mig S-1:an fick stryk som ren cd-spelare. Det fanns även en för ca 27 som man kan säga att det blev jämt skägg med. Tyckte dock att min cd var något mer upplöst i diskanten. Jag blev mycket impad av dessa produkter måste jag säga. Snygga är dom oxå.......Krelle

Go to Top of Page

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2002/09/17 :  15:50:34  Show Profile Send krelle a Private Message
Japp metronome finns på hifi-art i sthlm. Testade min S-1:a emot en cd som kostar 50 lakan, och banne mig S-1:an fick stryk som ren cd-spelare. Det fanns även en för ca 27 som man kan säga att det blev jämt skägg med. Tyckte dock att min cd var något mer upplöst i diskanten. Jag blev mycket impad av dessa produkter måste jag säga. Snygga är dom oxå.......Krelle

Go to Top of Page

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2002/09/17 :  15:52:09  Show Profile Send krelle a Private Message
Hoppsan där hände ngt konstigt....Krelle

Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/09/17 :  15:54:31  Show Profile Send Timbre a Private Message

Aktiv moderering..

Ingenting är så bra att det inte kan bli bättre.

Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2002/09/17 :  16:07:14  Show Profile Send Neodynium a Private Message
quote:
Originally posted by krelle

Låter spännande... Halmstad (där jag bor) är en S1a stad.. hehe.. 7 som jag vet om har en. Har de någon hemsida?

Go to Top of Page

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2002/09/17 :  16:09:52  Show Profile Send krelle a Private Message
japp http://www.acoustic-precision.com/metronome/ skall det nog vara....

Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2002/09/17 :  16:11:30  Show Profile Send Neodynium a Private Message
quote:
Originally posted by krelle

japp http://www.acoustic-precision.com/metronome/ skall det nog vara....

Man tackar.. =)

Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2002/09/17 :  16:17:50  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Någon som vet vad T1-i kostar? Är det den för 50k i sverige?

Har hifi-art någon hemsida?

Go to Top of Page

Bland
Member

672 Posts

Posted - 2002/09/17 :  16:48:33  Show Profile Send Bland a Private Message
Man tackar för info. Jag tror på rör.

Go to Top of Page

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2002/09/17 :  17:53:10  Show Profile Send krelle a Private Message
Hallo igen, Hifi-Art har ingen hemsida än, men den är på gång sägs det men det kan ju ta sin tid...... T-1i var den dyrare av dom, och snyggare och det var väl ca 50 lopper för den tror jag fick inget exakt pris men nånstans där. Som sagt så har fransmännen lyckats bra med dessa rörgrejer.....Krelle

Go to Top of Page

linkan
Mångalen...!?

545 Posts

Posted - 2002/09/17 :  19:15:59  Show Profile Send linkan a Private Message
När jag var på Hifi Art för några veckor sen så jämförde Kent Metronomes T1:a och Sim Audios Eclipse och jag tyckte att T1:an lät väldigt bra, den hade lite fylligare bas än Eclipsen men kanske något mindre detaljerad. Eclipsen ligger väl något högre i pris men T1:an lät onekligen väldigt bra.

Linkan

Go to Top of Page

DHT
Member

492 Posts

Posted - 2002/09/17 :  20:34:22  Show Profile Send DHT a Private Message
Intressanta spelare...fast inte verkar det vara några rör i T1-i vad jag kan läsa mig till...
Första CD-spelaren jag ser som har extern nätdel.
Någon som har hört någon av rörmodellerna CD1-V eller CD2-V ?

"Go without food or clothes, but buy lots of records and wire your hi-fi in silver
Go to Top of Page

bubbas
Member

57 Posts

Posted - 2002/09/17 :  23:42:19  Show Profile Send bubbas a Private Message
Det stämmer att T1i har transistorbaserat analogsteg.

Jag har själv föregångaren till CD1V sedan nästan två år, utseende är exakt detsamma, DAC-delen är numera förändrad.

Jag har alltid tyckt att min Metronome låter väldigt livlig och realistisk. Den är engagerande som få. Jag har främst jämfört med Naim CDX. Dött lopp totalt sett, tycker jag. CDX är bättre i basen, Metronome lite luftigare och klarare i ljudet. Och billigare.

Kritik? Mekaniskt och "knappologiskt" inte i toppklass, även om elektroniken är det. Jag har vid några tillfällen hört min CD bli "överväldigad" och inte kunna bena ut komplexa partier i det lägre mellanregistret. Men det är ingen allvarlig kritik med hänsyn till pris och prestanda i övrigt.

T1i låter renare än min CD och får ett mer sammanhängande ljud utan att tappa den gnista som billigare Metronomespelare har. Har bara hört spelaren några gånger, så jag har ingen uttalad kritik. Vissa resencenter har klagat på basen, men jag har tvärtom tyckt att T1i har extremt djup och rik bas.

Bubbas

quote:
Originally posted by DHT

Intressanta spelare...fast inte verkar det vara några rör i T1-i vad jag kan läsa mig till...
Första CD-spelaren jag ser som har extern nätdel.
Någon som har hört någon av rörmodellerna CD1-V eller CD2-V ?

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.57 sekunder. Snitz Forums 2000