Detta knaske ligger lite utanför "hi-fi" men kan nog vara intressant trotts detta, det har med ljud att göra, rumms och högtalarkorrigering närmare bestämt.
Jag gillar inte icke-standardiserade integrerade mätsystem. Normalt blir den digitala kontroll-delen (dator osv) föråldrad långt före själva instrumenten. Det vore bättre att sälja ex. PXI-kort med samma funktionlitet och låta användarna välja själva vad de behöver. Jag är rätt säker på att den apparaten är omotiverat dyr, i praktiken är det ju bara en industri-PC som de kombinerat med ett DAQ-kort och sedan skrivit mjukvara till.
Och vad gäller monster...Den är väl inte större än 4 HE?
Du kanske har rätt, jag är inte någon expert på dessa system men jag vet av vilka och hur de används samt att de gör "underverk" i svåra och komplexa system och varierande akustiska miljöer, sedan får ju hårdvaran vara ganska tuff för att stå ut med allt släpande och farande.
De skulle ju även kunna användas "hemma" men jag tror att det vora att skjuta något över målet, till detta finns billigare och mer ändamålsenlig utrustning.
Men jag måste säga att jag imponerad av dess prestanda.
4he totalt, men egentligen 2he för huvudenheten och 2st 1he för in och ut enheter