Nu har jag ett par Audiovector C1 som jag trivs bra med förutom basen. Jag vill ha mer tryck och djup men har efter mycket om och men kommitfram till att jag inte vill ha en sub. Jag lyssnar mestadels på R&B och Club/Dance vilket är ganska krävande. Dock vill jag inte ha några cerwin vega för den delen Jag skulle villja höra era åsikter om dessa högtalare. Elektroniken är förnärvarande en Yamaha hemmabio receiver men jag skall byta elektroniken till nått som passar högtalarna!
Varför inte audiovector? Då kan du ju uppgradera till avantgarde till slut och få bra ljud. Allvarligt talat, M3 är säkert en bra högtalare men jag har inte hört den, men både signature och avantgarde tycker jag låter mycket bra av det jag hört.
Infinity kappa 600 har jag knappt hört alls och det jag hört har varit alldeles för lite för kunna göra något utlåtande om dem men många här på forumet har upplevt dem som väl ljusa i toppen.
Jo det lutar mot Audiovector eftersom jag har dem nu och gillar soundet! Fast jag är riktigt sugen på B&W för att jag tycker dom är så grymt snygga Någon som hört dem
Neo: Japp! Jag har lyssnat på B&W CM4 och även om jag är ganska B&W frälst så skulle jag hellre kolla in nya Audiovector Mi3. Tycker det är en klart alertare och roligare högtalare än CM4. CM4 lyckades till och med bara få 3 stjärnor i What Hifi som nästan alltid rankar imhemska produkter högt. Ganska tråkig men korrekt högtalare. Kör på Audiovector då du gillar deras sound!