Nä, men jag söker data på dessa element som jag använder i min öppna bafflar. Det är äran till den som hittar någe info om dom. Lite fakta som jag vet: Dom tillverkades i Ryssland och satt på dom flesta biografer där, 12" är dom till storlek, Det sägs att det är en Goodman copia eller tvärt om. Jag har försökt att hitta info på nätet men ej hittat. Någon på forumet är säkert bättre att söka ute på nätet än mig. Äran som sagt
Jag mailade en bekant som har koll på sånt. Här är svaret jag fick:
quote:Den är (som alla öststatsprodukter)väldigt lik äldre västerländska. Den påminner kraftigt om tyska Kino Geräte AG basar från 40-talet -korgen har även drag av Goodmans från 60talet. Var har du funnit denna relik, loppis i Tallin?
Köpte dom av Åke Nimrell i Stockholm. Han hade ett gäng som han fixat till en Tysk. Men Tysken försvann efter första lev om 10st element där satt åke med 20st kvar. Måste säga att dom låter skitbra med rör. Dom som är nyfiken kan få lyssna på dom på Gävleträffen den 17/4. Dom är visst populär i asien också.
Lite kul att försöka dechiffrera sånt här. Nominell impedans på 15 ohm borde väl vara lämpligt till just rör. Vad betyder R_max-12? Max 12 W eller? Jag får inte R:et att stämma med någonting... Är det tillverkarens namn högst upp? OMO om jag läser rätt. Om det är gjorda så sent som 1976 kanske OMO finns kvar.
Tillverkade 1976 är väl också klart, f_res-50 g tse bör ju vara att de spelar ned till 50 Hz. Så om R_max 12 betyder max 12 W så har du väl allt, eller?