Author |
Topic  |
|
n00b
"Besan"

1532 Posts |
Posted - 2002/09/17 : 23:48:53
|
kan man "frikoppla" försteget från slutsteg på en Musical Fidedlity X-A100r (hittar inte min manual). Så att jag kan driva slutseget med ett annat försteg så länge =))
Jag skall handla men har inte råd med allt samtidigt =((
någon måste ju haft en likadan ? =)))
=((((
//jonas
"#hififorum på dalnet" |
|
n/a
deleted

776 Posts |
Posted - 2002/09/18 : 00:09:24
|
Nix... inte vad jag vet.
//X-ray
"Jag håller inte med dig om det du säger, men jag skulle med mitt liv försvara din rätt att säga det."
-Voltaire
|
 |
|
yalpa
Member

1208 Posts |
Posted - 2002/09/18 : 00:13:06
|
finns det någon "main-in" ingång på baksidan bredvis pre-out? om inte då tror jag inte att du kan köra ett annat försteg.
X serien är lite av en lifestyle produkt, då ser det inte så snyggt ut om man kopplar in extra försteg till en integrerad och därför tror jag inte funktionen finns. Jag kollade på alla bilder på deras hemsida, syns inga main-in nånstans...
|
 |
|
n/a
deleted

776 Posts |
Posted - 2002/09/18 : 00:14:14
|
Här finns det manualer förresten... inte just till den men till X-A2 och 1:an som borde ha ungefär samma manual: http://www.musical-fidelity.co.uk/manual/index.html
//X-ray
"Jag håller inte med dig om det du säger, men jag skulle med mitt liv försvara din rätt att säga det."
-Voltaire
|
 |
|
n/a
deleted

776 Posts |
Posted - 2002/09/18 : 00:15:22
|
Lifestyle?
Det finns faktiskt anledningar till att dom ser ut som dom gör... X- produkterna är t.ex. en av få produkt-"lines" som inte lyfter så jättemycket vid använding av Shakti-stone eller Base-plattor.. Så lifestyle? knappast.
//X-ray
-Voltaire
|
Edited by - n/a on 2002/09/18 00:15:32 |
 |
|
n00b
"Besan"

1532 Posts |
Posted - 2002/09/18 : 07:30:08
|
tack så mycket för hjälpen......
fan också =((
ingen som vill byta så jag får et slutsteg (2 monoblock) mot min x-a100r ?? =))
//jonas
"#hififorum på dalnet" |
 |
|
n/a
deleted

776 Posts |
Posted - 2002/09/18 : 09:13:37
|
Finns XA-50's och ett X-AS100 på Ljudmakarn...
//X-ray
-Voltaire
|
 |
|
Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts |
Posted - 2002/09/18 : 09:26:28
|
kör med försteg direkt in förstärkaren då om du är så het på att använda försteg. du får massor av extra, onödiga komponenter i signalvägen som säkert kan fixa till ett smågrått transistorljud mot det bättre!   
sayonara |
 |
|
Thomas A
Member

189 Posts |
Posted - 2002/09/18 : 11:47:29
|
Om du inte använder tape-loopen, kolla om du kan bygga om det till Pre out och main in. Sontec gjorde det på min Puccini SE för ett rätt bra pris.
T
"När hon sade att hon älskade mig rörde jag inte en min, för jag var redan glad" - Jan Stenmar |
 |
|
drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts |
Posted - 2002/09/18 : 11:51:33
|
quote: Originally posted by X-ray
Lifestyle?
Det finns faktiskt anledningar till att dom ser ut som dom gör... X- produkterna är t.ex. en av få produkt-"lines" som inte lyfter så jättemycket vid använding av Shakti-stone eller Base-plattor.. Så lifestyle? knappast.
//X-ray
-Voltaire
skulle va intressant att försöka lägga på en shakti på en x-can burk..rent praktiskt alltså..
|
 |
|
n/a
deleted

776 Posts |
Posted - 2002/09/18 : 11:53:49
|
Hehe... ja, man får banka till burken lite först... :-D
Jag menar så klart på dom ovala prylarna... men det fattade nog herr drgreen.. *skratt*...
//X-ray
-Voltaire
|
 |
|
|
Topic  |
|