Author |
Topic  |
|
Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts |
Posted - 2002/09/18 : 16:10:09
|
jag vill ha en cd -hylla som man sätter på väggen skivorna skall ställes med baksidan mot väggen, så man ser frontsidan, en så kallad cdwall eller så..
där kan man sätta upp de snyggaste skivorna, och de man är mest stolt över, typ
* kenneth and the knutters * synthesizer collection no:4 * rövsvett - kakaoinspektören * ..etc !!
det finns nån fjollversion på designhuset för flera HUNDRA men för nått år sedan ramlade jag över en länk till en kille som byggde egna hemma och sålde, men den länken tappade jag i trädgården.
är det nån som sett en sådan hylla? typ i trä!
------------------------------------------------------------------- När Tigern Springer Ur Djungeln; Springer Djungeln Ur Tiger |
|
Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts |
Posted - 2002/09/18 : 16:12:54
|
Varför inte ta en titt på dessa skönheter istället ? http://www.hubeldesign.com/. Ställen i sig själva är (tycker jag) konstverk  Mvh Thomas
quote: Originally posted by Niklas Nord
jag vill ha en cd -hylla som man sätter på väggen skivorna skall ställes med baksidan mot väggen, så man ser frontsidan, en så kallad cdwall eller så..
där kan man sätta upp de snyggaste skivorna, och de man är mest stolt över, typ
* kenneth and the knutters * synthesizer collection no:4 * rövsvett - kakaoinspektören * ..etc !!
det finns nån fjollversion på designhuset för flera HUNDRA men för nått år sedan ramlade jag över en länk till en kille som byggde egna hemma och sålde, men den länken tappade jag i trädgården.
är det nån som sett en sådan hylla? typ i trä!
------------------------------------------------------------------- När Tigern Springer Ur Djungeln; Springer Djungeln Ur Tiger
Live Long And Prosper ! |
 |
|
escape
Avdelning: meningslöst vetande

247 Posts |
Posted - 2002/09/18 : 16:13:18
|
ginza säljer sådana i metall, svart eller silver. 350 spänn ungefär. Sök på "expo"
//S.
|
 |
|
Niklas Nord

6152 Posts |
Posted - 2002/09/18 : 16:21:52
|
jo.. den är väl skapligt snygg.
------------------------------------------------------------------- När Tigern Springer Ur Djungeln; Springer Djungeln Ur Tiger |
 |
|
pekka.j
dead end - live end

425 Posts |
Posted - 2002/09/18 : 16:53:36
|
Tja, jag gjorde i min förra lägenhet ett tjusigt galleri av tolv LP-skivor genom att sätta upp svartlackerade lister av balsaträ och placera plattorna ovanpå. På det viset kunde jag ändra i galleriet när jag ville. Särskilt vackert blev det när jag under en tid hade de laminerade originalutgåvorna av de sex första Beatles-albumen i både mono och stereoversion... Idén torde gå att applicera även på CD-mediet, även om behovet av kikare blir större, samt att Beatles-plattorna bara finns i antingen mono eller stereo (men kommer väl snart i någon fruktansvärd ommixad och brustvättad sk audiofil-remastering på SACD... Kul är det inte alltid att vara skivkund idag...)
PJ |
 |
|
Niklas Nord

6152 Posts |
Posted - 2002/09/18 : 21:57:07
|
mkt bra med beatles speciellt bra det.
 |
|
|
Topic  |
|