Vet ej om detta vart på tapeten tidigare? Såg i tv-tidningen, Katie Melua uppträder 18.00 på ettan. "Spås bli nästa Norah Jones"...fuskladdade hem mp3 och kolla vad det var. Hon låter väldigt trevlig..värt att kollas för er som gillar Norah J, lite Eva Cassidy mfl.
Den där recensionen känns som nåt som kunde komma från Nöjesguiden snarare än DN. Jag tycker DN brukar vara sansade i hur de uttrycker sig, medan Nöjesguiden ofta lider av att de vill vara såå rätt. "...och sjunger så fint att hon i England erövrat samma pedofila easylisteningpublik som Norah Jones." Vad säger man? Pinsamt...
Det är väl bara konstatera att den där Fredrik Strage varken gillar Norah Jones eller Katie Melua. Det blir så fel då personer som inte har mycket för denna typ av musik ska resencera. Läste en recension om Rolling Stones, kommer ej ihåg vem som skrev den, men den recensionen fick varje Stone fan inkl mig själv att reagera. Den var liksom inte relevant i sammanhanget pga. den personens okunskap i ämnet.
Vad skulle jag själv skriva om jag recensera Kents´nya platta...antagligen att den låter skit, för jag hatar Kent.