Author |
Topic  |
|
lusse
Member

317 Posts |
Posted - 2002/09/19 : 16:38:49
|
Är perception audio något att ha? Vilka produkter är mest prisvärda och vad kostar dom nya/begagnade? Vad är det för ljudkaraktär? Produktspecifikationer? alla erfarenheter mottages tacksamt!
|
|
dole
en Harley day!

1656 Posts |
Posted - 2002/09/19 : 16:40:27
|
quote: Originally posted by lusse
Är perception audio något att ha? Vilka produkter är mest prisvärda och vad kostar dom nya/begagnade? Vad är det för ljudkaraktär? Produktspecifikationer? alla erfarenheter mottages tacksamt!
Fråga Robin han har det. Jag tycker att det lät allderless utmärkt hemma hos honom.
//dole\\ "Form follows function-that has been misunderstood. Form and function should be one, joined in a spiritual union"Frank Lloyd wright
|
 |
|
dole
en Harley day!

1656 Posts |
Posted - 2002/09/19 : 16:41:46
|
Det är förövrigt Micke Bladelius som varit inblanda i det.
//dole\\ "Form follows function-that has been misunderstood. Form and function should be one, joined in a spiritual union"Frank Lloyd wright
|
 |
|
drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts |
Posted - 2002/09/19 : 18:09:34
|
just nu driver robins steg ett par revel ultima studio i mitt vardagsrum..helt ok för pengarna..sk om man kan matcha dess lite ljusa karaktär..
|
 |
|
Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts |
Posted - 2002/09/19 : 18:26:30
|
jodå sakerna är helt okej.. men kan som sagt bli lite ljusa..
jag letar själv ett till slutsteg, Fatang..
"Veni vidi vici" Adda mig på ICQ UIN: 41793052 MSN: robin_fischer@hotmail.com *maila ej dit* |
 |
|
Rebo
Member

1071 Posts |
Posted - 2002/09/19 : 18:36:00
|
Jag hade ett perception audio försteget hemma ett tag. Jag störde mig rätt mycke på att brusnivån upplevdes som något hög, spec jämfört med perreaux sm6p försteget som är väldigt tyst. Försteget var helt ok ljudmässigt, fast både Gryphon tabu och Perreaux lät klart bättre.
|
 |
|
drgreen

946 Posts |
Posted - 2002/09/19 : 18:37:27
|
quote: Originally posted by Rebo
Jag hade ett perception audio försteget hemma ett tag. Jag störde mig rätt mycke på att brusnivån upplevdes som något hög, spec jämfört med perreaux sm6p försteget som är väldigt tyst. Försteget var helt ok ljudmässigt, fast både Gryphon tabu och Perreaux lät klart bättre.
dyrare=rätt ofta bätre..
|
 |
|
Rebo
Member

1071 Posts |
Posted - 2002/09/19 : 18:52:06
|
quote: Originally posted by drgreen dyrare=rätt ofta bätre..
Sant, men det finns undantag.
|
 |
|
drgreen

946 Posts |
Posted - 2002/09/19 : 23:27:20
|
å bättre stavas alltid med två T..utan undantag... tyckte "rätt ofta" gav utrymme för tolkningen undantag...
|
 |
|
Jorma
Member

3316 Posts |
Posted - 2002/09/19 : 23:36:52
|
quote: Originally posted by dole
Det är förövrigt Micke Bladelius som varit inblanda i det.
Mikke Bladelius var inblandad på så sätt att dom på Percepton Audio inte lyckades att få till förstärkaren och han blev inblandad i slutfasen av konstruktionen. Han har alltså inget med grundkonstruktionen att göra. Det snackades bland mindre nogräknade handlare bla. en här i Göteborg om att den innhöll "Bladeliuskopplingen" och skulle vara lika bra som Amplifix till halva priset. Vilket alltså inte stämmer. Jag hörde detta själv av denna handlare och man skulle kunna säga att det var ett typiskt "Andersuttryck". Jag tror att dom kursade och Bladelius tog över "dödsboet" och sålde det som fanns i lager. Om dom inte har återuppstått så finns dom inte mer.
----------------------------------------------------------------- Jag är så ologisk att jag litar på mina öron och mina sinnen.
Jorma |
 |
|
Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts |
Posted - 2002/09/20 : 07:58:11
|
Jorma, Han säger så ja, men jag tror att han har mer med det att göra än vad man tror..
jag vet inget säkert, man skulle ju ha snackat med honom på mässan..
å hur kan han bara ha varit inblandad i slutfasen, kolla hur sakerna ser ut? massor med saker återfinns ju på advantage å amplific/cdfix..
men det skulle va kul å höra med honom själv.. missade det..
"Veni vidi vici" Adda mig på ICQ UIN: 41793052 MSN: robin_fischer@hotmail.com *maila ej dit* |
 |
|
Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts |
Posted - 2002/09/20 : 07:59:11
|
men det där med dödsbo´t stämmer bra..
 |
|
|
Topic  |
|