HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hur funkar PSX-R till Cyrus?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

AndersB
Member

234 Posts

Posted - 2002/09/20 :  11:20:34  Show Profile Send AndersB a Private Message
Musikälskande forumdeltagare

Jag sitter inne med en Cyrus 7 integrerad förstärkare som kan stödjas av en separat strömförsörjningsenhet - PSX-R. Är det någon/några som har testat kombinationen? Blev det bättre? Vad blev bättre? Är förbättringen prisvärd med tanke på att PSXen kostar 5500 spänn?

Anders

kungpingvin
Member

406 Posts

Posted - 2002/09/20 :  12:41:51  Show Profile Send kungpingvin a Private Message
Tjena!

Själv har jag ett kort tag haft en Cyrus 2 med PSX, eftersom jag köpte den så blev det aldrig av att koppla om (ingrepp i burken) och testa utan men enligt förra ägaren var det skillnad mellan natt och dag, vilket också verkar vara uppfattningen bland andra ägare till äldre Cyrusmodeller.

Tyvärr har jag aldrig testat själv eller haft förmånen att lyssna på en 7:a med PSX. Istället kommer kommentaren som jag fick på Radiolagret i Göteborg på samma fråga som du själv ställer: "det är i princip ingen skillnad". Ringer du Hifi Skåne så får du förmodligen svaret att det är stor skillnad Frågan är vem som har rätt och på vilka grunder de gör sina bedömningar - "ingen som vet, ingen som vet"

Hur som haver, som vanligt gäller det att lyssna själv hemma. Ständigt detta råd som inte alltid är så lätt att uppfylla om man bor långt bort från någon generös hifi-butik

/Jonas

- hifi och musik är en subjektiv upplevelse
Go to Top of Page

AndersB
Member

234 Posts

Posted - 2002/09/20 :  14:36:38  Show Profile Send AndersB a Private Message
Istället kommer kommentaren som jag fick på Radiolagret i Göteborg på samma fråga som du själv ställer: "det är i princip ingen skillnad".

De rekorderliga, men i säljsammanhang något märkliga, herrarna på Radiolagret har sagt detsamma till mig. De är dock beredda att "utföra ingreppet" utan köptvång, men fortfarande undrar jag hur det funkar och hur det låter...

Anders

Go to Top of Page

mike
Starting Member

14 Posts

Posted - 2002/09/20 :  14:37:57  Show Profile Send mike a Private Message
Hej!

Jag använder själv en Cyrus7 med PSX-R. Skillnaden är väl inte jättestor men den finns där. Främst tycker jag att basen blev mer kontrollerad och artikulerad. De övre registerna påverkades dock också en del genom ett klarare mer detaljerat och samtidigt mer avslappnat ljud.

Jag kan tänka mig att den upplevda skillnaden till stor del beror på vilka högtalare man har. Själv kör jag med Qln Signature och märkte klart av de positiva effekterna.

Låna hem en och prova!

hälsningar

Mike

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000