En kille som både spelat med Emmylou Harris och varit svärson till Johhny Cash kan aldrig vara helt fel... legendariske countryrockaren Rodney Crowell är på turné och uppträdde på Nalen i Stockholm 21/4. Konserten var lysande! Ett tätt 4-mannaband (inkluisive Rodney själv) spelade låtar från de två senaste skivorna The Houston Kid respektive Fate's Right Hand, i mitt tycke hans i särklass bästa. Gitarristen var fantastiskt begåvad (han agerade även uppvärmare och förband med akustisk gitarr) och Rodney lät honom glänsa. Kul! Ett par Dylancovers och en Townes Van Sant-låt förgyllde aftonen. Sällan har jag hört Like A Rolling Stone spelas med sådan inlevelse. Crowells ödmjuka framtoning gjorde aftonen ännu mer minnesvärd. Efter konserten ställer han sig och signerar skivor! Crowell spelar i Göteborg ikväll och jag vill varmt rekommendera ett besök. har du det minsta intresse för musik typ Steve Earle, Guy Clark och folk/countryrock i den amerikanska stilen är det här en artist som verkligen förgyller livet. Är du inte redan i Göteborg, åk dit nu!