HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nu ar jag i hong kong - ska jag kopa dessa?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

theboyonthemoon
Member

350 Posts

Posted - 2004/04/24 :  16:43:59  Show Profile Send theboyonthemoon a Private Message
Har hittat foljande Vincent/ grejer har i HK. Ska jag forsoka fa med dem hem?

CDs6 + SP T100 + SA TI

Dessa har jag hittat till ett MYCKET bra pris ar de bra? Har hort att asikter gar lite isar vad galler Vincent. Givetvis kommer jag lyssna pa dem. SA T1 ar moddad med battre kapacitator sager han som saljer. Det ar nya grejer fran affar.

Forresten var jag hos Cattylink idag. Dewt var en del vasterlanninngar dar oich yrade runt. Det enda som fanns pa adressen var en skylt med ett telenummer. Ska ringa i morgon.

Som sagt, jag skulle vara tacksam folr lite feedback angaende ovanstaende produkter.

MVH Lasse i HK

Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död...

Wizard
Member

408 Posts

Posted - 2004/04/24 :  16:48:17  Show Profile Send Wizard a Private Message
Det är bara att handla....

Wizard
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/04/24 :  16:53:18  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Inte dåligt vi har en kille på plats och kör research... Vincent soundet? Ja jag skall också testa det när det kommer hem. Köp för tusan!
Go to Top of Page

theboyonthemoon
Member

350 Posts

Posted - 2004/04/24 :  17:15:28  Show Profile Send theboyonthemoon a Private Message
Jag tror att det blir ett litet inkop minsann. Det blir lite skumt med tangenterna nar det bara ar kinesiska tecken pa knapparna och en papperskopia olvanfor dar man ser vilka knappar man ska trycka pa for att fa ratt bokstaver,, haha.

51kg kinesiska hif blir kul att ta med pa planet

Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död...
Go to Top of Page

Rolfen
100.000-klubben

383 Posts

Posted - 2004/04/24 :  17:29:18  Show Profile  Visit Rolfen's Homepage Send Rolfen a Private Message
Enligt Cattylinks hemsida så flyttade dom ifrån Hong Kong i januari 2004 och dom finns numera bara på det kinesiska fastlandet. Dom har två butiker i Lung Wah och en i Lo Wu.

---[Mina prylar]---
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2004/04/24 :  19:29:05  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Finns det inte en butik där på 5 våningar packad med hifi?
Go to Top of Page

mrmix
Member

340 Posts

Posted - 2004/04/24 :  21:17:52  Show Profile Send mrmix a Private Message
vilka prise rär de på de vincent grejorna du nämde? antar det e' stor skillnad mot sverige?
Go to Top of Page

theboyonthemoon
Member

350 Posts

Posted - 2004/04/25 :  06:51:55  Show Profile Send theboyonthemoon a Private Message
neo / jo, det ar en femtonvanoingsbutik med rikitgt tunga saker!

slutstegen ar de man sparar mest pa sa de okmmer jag nog ta med mig hem i alla fall. ligger pa ca en fjardedel av butikspriset i Sverige.

Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död...
Go to Top of Page

gooze
Member

149 Posts

Posted - 2004/04/25 :  15:05:49  Show Profile Send gooze a Private Message
Har du köpt ett par dynaudio 52 nyligen?

/Roger
Go to Top of Page

theboyonthemoon
Member

350 Posts

Posted - 2004/05/13 :  22:11:42  Show Profile Send theboyonthemoon a Private Message
gooze - japp det var jag som köpte dem.

Det blev som så att jag släpade hem två slutsteg av modell sp-t100 á totalt 32 kg. Får väl se hur bra de är. Nu körs de med Roksan Caspian som försteg och det låter mycket mycket bra än så länge! Och ja, de används även med Dynaudio 52or.

Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död...
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2004/05/13 :  22:59:14  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Jag hittade en highend affär i det där gigantiska affärscentrat, kommer icke på vad det heter, men det är vansinnigt stort så det kan bara finnas ett i HongKong. Jag minns att de hade bl a hela sortimentet av Classé och Krell, men även en mängd Kinesisk hifi. Skall dock sgas att det är hela 5 år sedan jag var där....

Artphotography
Go to Top of Page

theboyonthemoon
Member

350 Posts

Posted - 2004/05/14 :  01:49:23  Show Profile Send theboyonthemoon a Private Message
Ja, jag kan leta fram adressen om nån är inresserad.

Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död...
Go to Top of Page

SW
Member

542 Posts

Posted - 2004/05/14 :  08:54:38  Show Profile Send SW a Private Message
Jag var nyligen i Hong Kong och hittade där några små intressanta HIFI-affärer i en källare med både moderna prylar men också gamla rörprylar. En av affärerna hade bara gamla rör. I andra affärer fanns kända och okända kablar, gamla och nya rörförstärkare och annan kinesisk HIFI. Såg bla två Leak L12? monoblock som såg ut som ny. Ett par Transparent Reference högtalarkablar för 12000:-.
Ovanför i samma hus fanns det en lite normalare HIFI-affär på två plan med massor av HIFI. Köpte en ny Shure V15VxMR PU för 1400:- i den affären. Hade inte resväskan redan varit fylld så hade det nog blivit mera inköp.
Dessa affärerna ligger i stadsdelen Kowloon i hörnet Tung Choi Street/Nelson Street eller om det var Tung Choi Street/Argyle Street mitt i den kryllande nattmarknad.

S
Go to Top of Page

MasterChief
Member

259 Posts

Posted - 2004/05/14 :  09:10:08  Show Profile Send MasterChief a Private Message
Undrar när man börjar med piratkopiering av Hifi....
Tänkte mest på Transparantkablarna...Skulle väl inte vara
för svårt för en ambitiös kines att härma det utseendet.

Viss klockor de skapar är ju exakta kopior, med rätt känsla, tyngd och material...

*Bara en tanke*
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000