Röstar för B&W 309, som jag lyssnat mycket till. Dessa går djupt i basen och är mycket snärtig och slagkraftig, samt trevligt mellanregister och detaljerad diskant.
Bästa jag hört under 10000:- (kanske med undantag till Dynaudio 1.1).
Måste höras!!!!!!!
- När argumenten tagit slut, skyll på rummet - //Björn...
Visst, mitt hjärta slår för Carlssonhögtalare, men jag måste ändå rekommendera en provlyssning av OA58:orna. De är mycket prisvärda och låter mycket fint och djupt med för den delen. Enkelt och funktionellt och alldeles uppåt väggarna trevligt ljud.
Jag skall in till stora staden malmö på lördag och skall då försöka leta fram dessa högtalare ni har sagt.
Dm309 har jag lyssnat på och dem ligger som favorit inu, men jag började tveka när jag tänkte på mitt inte alltför stora lyssnings rum. Visst har jag ett rum på 30kvm men det är L-format och jag sitter ivinkeln och lyssnar, där av bli inte lyssnings området så stort. Därför började jag överväga stativare. Men 602:orna skall jag lyssna på.
Skall man satsa på en rotel eller en NAD förstärakare? Rotel klingar lite finare i mina öron, men får väl kanske lyssna på dem nu å lördag oxå.
Men återigen tack för alla svar hitentills (ursäktar stavfel) (edit: storlek på rum)
"Ja, kablar gör verkligen underverk. Utan kablar skulle man nästan inte höra någonting..." - skrivet av Skiier