Är helt ny/grön på det här området och har mao ganska dålig koll på vad som funkar med vad osv. Vet att det kanske inte finns något generellt svar på min fråga eftersom "smaken är som baken...", men jag undrar om någon kan tipsa om en bra CD-spelare till ovanstående förstärkare...priset bör inte gå över 3000-4000:-...hade tänkt att köpa en beg
Jag lägger mig i alla trådar i vilket fall som helst
Men rent estetiskt skulle en rotel-cd vara optimalt (du ville väl även ha det stilrent och propert?). Annars så är en Rotel rcd 991 en otroligt bra cdspelare, men då får du nog lägga till en tusing eller så
Om det inte är någon stor skillnad mellan 990 och 991 (? Kanske sampix vet), så låter den ju ganska billig. Annars tycker jag att det verkar vara ett bra pris på 1070n, som enligt prisjakt ännu ligger på 8990 i butiker.
Luften> Priserna du uppger verkar helt ok. Jag sålde min rcd 991 för ungefär det priset. Om jag förstått det rätt så är rcd 990 föregångaren till rcd 991. Har inte jämfört dem mellan. Däremot så är rcd 991 ett par snäpp bättre än rcd 1070, som i sin tur för sitt pris är en mycket bra spelare (jämfört med Arcam osv) Bara det att 991:an känns mer öppen, detaljerad och luftigare i sin spelstil. Attacken och drivet är i stort sett den samma. Vet inte om jag hjälpte till nu eller jag gjorde det ännu mer rörigt
990:an har ett såkallat "bättre" drivverk....de slutades dock att tillverkas och rotel fick lägga ner tillverkningen och släppa 991 istället...för något år sedan så menade några att 990:an lät bättre.