Lite funderingar på separat RIAA för MM-puppa i det här fallet Adikt som sitter på en Linn Basik med Akito arm. Jag använder min Kolektor idag med inbyggt RIAA, låter helt ok bättre än project phonobox som jag hade förut, men man vill ju ha ännu bättre
Många verkar gilla Linn LK1 och höja den till skyarna särskilt med Dirak men hur står den sig mot andra märken det är ju väldigt gammal konstruktion sen är det inte helt lätt att få tag i en hel och fin.
Byta försteg till Linn Kairn av sen modell med phono skulle väl bli ett rejält lyft inte bara för vinylen men även för CD-ljudet? men samma där inte så lätt att få tag i en begagnad, dessutom blir det ju lite väl dyrt.
Har spanat in några alternativ som ser intressanta ut:
Trichord Dino+ (ca 6800kr + frakt, 4000kr + frakt utan "+") Primare R20 (5500kr + frakt)
Tror inte jag har någon handlare i närhet som jag kan låna av och testa.
Någon som har testat?
Alla synpunkter mottages tacksamt
Don't go to heaven 'Cause it's really only hell - RJD
för att göra det lite svårare för dig bör du även lägga Dynavectors P-75 till din liste. Hade en kund nyligen som valde den till Linn Adikt. Tror han är rätt nöjd :-)
Kontakta vinylbutiken eller Hi End of Sweden om du är i Stockholm. Om inte hör gärna av dig direkt till oss för närmaste återförsäljare.
mvh, robert
Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,