Ok, detta är en mkt bred fråga med risk/chans till många väldigt varierande svar...men det är kju liksom det som är meningen...
Jag söker efter en DVD-spelare upptill 5kkr med bästa möjliga 2-kanalsljud. Prio ligger på 2-kanalsljud, men naturligtvis ska den vara bra på allt annat också...
HK DVD30 ???
"Inget avstånd är för långt för ett vällovligt syfte... exempelvis att se och höra på Quad." - Greensleeves
Har ej läst nån recension (tror jag) av denna Philips maskin, men om de anser att den låter bättre i två kanaler än Rega Jupiter....då måste Philipsspelaren vara årtiondets klipp med tanke på hur bra rega-spelaren låter...(enligt mig...)
Sen har ju alla olika smak vilket de också nämnde i testet...men Roy Gregory som sa det verkade nästan föredra den framför Jupiter. Han sa inte att den var bättre än jupiter mer att han själv föredrog den framför Jupiter.
Jo...men att ens göra jämförelsen tyder ju på att Philipsspelaren håller mkt hög klass. Jag får nog titta närmare på den och göra en konkret jämförelse mot min DenonDCD1450AR...jag misstänker att min Denonspelare får ordentligt med pisk i en jämförelse...att Philipsen också kan spela DVD får ju anses som en bonus... Allvarligt talat har jag både funderat på att köpa en DVD-spelare och även att uppgradera min CD-spelare...varför inte slå två flugor i en smäll...?
Några fler förslag? Nån som har erfarenhet av HK DVD30 i tvåkanalsljud?