Jag arbetar på en hifi bänk och vet ungefär hur jag vill ha det! jag har blandannat tänk att ha glasskivor!
Problemet är ju så att olika förstärkare och cd spelare har olika mått men jag tänkte göra hyllplan av glasskivor i någon slags form av "standardmått" så att eventuellt när det ska köpas ny förstärkare så ska den kunna placeras på hyllplanet utan att bli förstor.
vad bör tänkas på är att jag inte tänker placera något större monoblock eller större slutsteg (krell monoblock osv )
Vilka standardmått bör jag använda? Min förra receiver hade måttena: Bredd: 420mm Djup: 470mm Höjd: 173mm (höjden är väl inga problem men jag skiver med det ändå)
Så jag tänkte mig att varje hyllplan ska ha en glasskiva: Bredd: 450mm Djup: 500mm
Vad tycker ni är "standardmått" för en förstärkare?
Med 430mm menar jag bredden, ljupet finns väl ingen standard för men dina 500mm borde väl räcka till tycker jag om inte anslutningarna sätter P för det.
tack för hjälpen.. jag räknade faktiskt på måtten du angav fidelityn och jag tror det blir kalasbra... i morgon ska jag ut och spana in tilltänkt material...
Bredden kan variere mellan 420 mm (tex. Thule) och ca. 445 mm (tex. H/K). Bredden på et 19" rack er 483 mm (fronten forstås). Själva kabnettet er oftest ~420-430 mm.