På grund av att jag inte lyckats få något sommarjobb så måste jag sälja av min stereo för att överleva sommaren
Men jag klarar mig inte utan stereo helt utan måste hittat något att ersätta min nuvarande med. Budgeten ligger på ca 2-3000kr för förstärkare. Ett krav är att det måste finnas ingång för phono (MC) så att jag kan använda min vinylspelare.
Jag har kollat runt lite och hittade en Denon PMA-1560... verkar rätt så seriös med balanserade ingångar och MC input. Någon som vet något om denna stärkare eller har något annat förslag?
Hoj! Undrar om du sålt dina Audio Vectorer? Skulle möjligen vara intresserad av stativen, om du inte sålt/har lust att sälja dessa separat. /undrar en john igen
Jag har spelat på såväl Denon som Rega och här snackar vi klasskillnad. Regas maskiner återger musiken på ett sanslöst realistiskt sätt, hänsyn tagen till det facila priset. Du bör definitivt ta en titt på denna förstärkare. Blir du mot all förmodan inte nöjd så kanske jag köper den av dig .
Jag skulle nog välja ngt mera minimalistiskt än Denon. Kanske ovan nämnda Rega eller om man kan hitta en begagnad Sugden, Cambridge eller Arcam t.ex med några år på nacken? MVH Mikael/Top HiFi