Min kompis har en Nad receiver av för mig okänd modell som verkar ha gett upp. Nu är han ute efter en prisvärd bra integrerad förstärkare med phono ingång för MC-puppa. Övrig utrustning: Dual 505-IV med Ortofon MC-pickup (vet inte modell) CD äldre Sony Högtalare AE Aegis EVO 1
Begagnad eller ny absolut max 4500:- kom med tips jag är lite väl enkelspårig själv i mina tips tycker han ska köpa en beg. Linn Majik
Alternativt är han ute efter en DVD-recevier som tar alla format och sen hänger han på ett billigt RIAA. Budget där ca 6500:- + riaa-steg
Don't go to heaven 'Cause it's really only hell - RJD
Krokodilen: Jag tror du kan hitta en ny modell beggat för mellan 4-6 tkr. På säljes sidan finns den separata kombon (för + slutsteg) för 7500! (tror jag). Har inte testat riaan i min, men den sägs vara superkalasfin. Sägs det ;-) Sätrkaren har något mera kraft än en linn-magiker också, om nu det är viktigt.
Kör själv med en cyrus 3 och detta är verkligen en bra förstärkare med ett av kvalitet, är högtalarna relativt lättdrivna också så kommer det spela på bra
Varför inte köpa en Project Phonobox (både MM & MC) för en billig peng? Det ökar alternativen när det gäller förstärkare. Han kan dessutom uppgradera RIIA:n senare. Integrerade budgetförstärkare med ett vettigt integrerat MC-steg är det nog dessvärre ganska ont om. (Eller varför inte byta till en MM-pickup?)
Jo skaffa tex en Project Phonobox är nog kanske det vettigaste alternativet, då ökar utbudet på förstärkare radikalt. Just det ett till krav den ska vara ganska låg och inte heller för djup utan måste rymmas i en IKEA-hylla "Bonde"
Don't go to heaven 'Cause it's really only hell - RJD