Jag har deras minsta golvare cobolt signature 816 vilka jag tycker är väldigt trevliga. Dock måste jag varna för matchningsproblematiken då högtalaren är väldigt analytiskt och lätt kan låtta lite spretig och energisk i fel omgivning. Själv har jag högtalarna ihop med marantz pm och cd 17 mk2 vilket fungerar mycket bra. Ljudet blir både varmt (aukustisk musik låter underbart) utan att tappa detaljerna för den sakens skull. En annan kombination jag varmt kan rekommendera är jmLab tillsammans med naim. mmmmmmmmmmmmm.
Jag har lyssnat på Cobalt 816S och det var den absolut ljusaste högtalare som jag lyssnat på någonsin, tyckte att att det var farligt nära det vassa hela tiden, men det var tillsammans med en Onkyo AV-receiver. Lyssnade även på Elektra 906 stativaren samtidigt som anses vara en "analytisk" högtalare, men den hade inte alls samma vassa tendenser i diskanten. Men smaken är som baken delad Mvh
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Jag kan mycket väl tänka mig att det lät riktigt illa tillsammans med en onkey reciver. Jag hade själv mina högtalare tillsamman med en onkeyförstärkare i ett par veckor innan mina nya saker kom och det lät hemskt. Men som sagt var med rätt kringutrustning blir det riktigt roligt.