HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Var hitta knappar till DIY förstärkare?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2004/06/05 :  21:14:29  Show Profile Send f95toli a Private Message
Jag fick hem en låda för några dagar sedan som är tänkta att användas till en förförstärkare så småningom. Den är köpt från THL Audio (http://www.thlaudio.com/casebpwrE.htm, PRAL-3 lådan men helt i champagne, riktigt snygg)

Jag passade på att att beställa en snygg ratt på samma gång så det har jag, dock skulle jag behöva två stycken momentana (från-(till)) knappar som passar till lådan.

Det verkar dock vara stört omöjligt att hitta någon som säljer något sådant, rattar finns i alla varianter men inga knappar.

Någon som kan tipsa om var jag kan hitta knappar?

iffe
Member

352 Posts

Posted - 2004/06/05 :  21:41:04  Show Profile Send iffe a Private Message
Lite oklart vilken storlek och sort du är ute efter, men de här strömställarna tycker jag är stiliga:

http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/2001322.htm
http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/122639.htm

(Finns fler varianter på elfa)

Vad kostade ditt chassi? Fanns mycket fint på den sidan.

Edited by - iffe on 2004/06/05 21:43:32
Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2004/06/05 :  21:47:44  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message
Såg vipströmbrytare tror de va mekonomen med rött lock över vippan (typ kärnvapen eller annan bombutlösare kanske kunde va nåt?)

Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2004/06/05 :  21:52:04  Show Profile Send f95toli a Private Message
Jo, jag har gått igenom Elfa-katalogen men problemet är att alla metallknappar de har är för stors (22 mm diameter).
De har också mindre strömställare men jag gillar inte utseendet, jag har funderat på opm det skulle gåt att göra ett nytt "hölje" i metall i ex mässing,

Jag skulle alltså vilja få tag på något mindre och helst i champagne (alternativt att materialet är sådadant att det går att måla själv).

Jag är öppen för förslag vad gäller model.

Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2004/06/05 :  21:58:31  Show Profile Send f95toli a Private Message
Glömde svara på frågan om kostnaden.
Jag betalade lite drygt 900 kr, det var en sambeställning som Guru ordnade (tack Guru).
Dock var det endast frakten vi sparade in på så det kostar nog inte så mycket mer att beställa själv.

Jag har skruvat ihop lådan och är mycket nökd med utseendet och kvalitén. Jag kan försöka fixa bilder till veckan om någon är intresserad.

Go to Top of Page

Piggen
Member

676 Posts

Posted - 2004/06/06 :  18:45:50  Show Profile Send Piggen a Private Message
Jag är intreserad av bilder! Bara ös på Mr f95toli!
Ganska många lådor som ser snygga ut. Du har möjligen inte en komplett prislista??

Indiana Jones är bara en blek kopia av Bröderna Dahl!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000