Ville inte starta en ny "onödig" tråd, så jag kapade denna.. en gammal pioneer 112D är nu framrotad och ansluten! när man sätter på den, så låter det lite svagt, men inget händer tänkte att det kanske var en rem som var av eller något, men tallriken sitter fast. det borde den nog inte göra isåfall..
om jag har jätte tur så är det lättfixat, vad tror ni?
Jag tror inte att det är någon bra idé om man inte har en förstegsingång i den integrerade förstärkaren. Teoretiskt borde (!) det inte vara några tekniska hinder att koppla in ett försteg på tapeingången och loopa den (om man kan)!? Nu vet jag inte om jag tänker helt fel? Om jag var du skulle jag inte prova på min inrådan eftersom jag inte riktigt vet vad jag snackar om! Hur som helst förutsätter det att din förstärkare har tapeloop och hur det blir med ljudkvalitén låter jag vara osagt, förutom att du genom en sån här procedur går igenom onödigt många sladdar och mycket elektronik plus två försteg innan ljudet når dina öron. Det kanske inte är så optimalt.
Vad gäller volymen så borde det väl vara så att ett försteg helt stänger av utsignalen vid volym noll för att sedan höja utsignalen successivt vid volymhöjning varför du inte kommer kunna spela högre än den volym du ställer den integrerade förstärkaren på!? Eller?
Det man inte hittar i Borås hittar man i England... http://www.mantra-audio.co.uk/mantraonline.htm Det kanske går att hitta i Sverige nånstans också, men knappast billigare. Hoppas du har kvar den gamla remmen så du kan mäta diametern.
Du kan försöka få tag i en rem på Lars Bengtssons Hifi i stockholm, de brukar fixa fram det mesta. Lars Bengtsson Ljud/Video St:Eriksplan Tel:08-441 56 20 Fax:08-441 56 29 Mvh Rega