Author |
Topic  |
|
dec_alpha
Member

173 Posts |
Posted - 2002/09/24 : 19:12:03
|
Jahapp, nu har jag råkat beställa dessa stativhögtalare, verkade som att alla andra köpte prylar nu, så jag föll nog för grupptrycket. :)
Nu återstår det dock att vänta på dem, vilket säkert tar 7dagar eller något liknande, efter inspelning så blir det nog en liten recension hoppas jag.
Hoppas nu att jag inte råkade lura någon fler till att genomföra ett impulsköp. =)
Robert Hjertkvist |
|
Robis
Member

552 Posts |
Posted - 2002/09/24 : 19:17:35
|
Hehehe! Grattis! Och jag får min försteg imorgon 
Jag känner mig som en sjuåring da´n före julafton!
//Pipstopp, Rörglöd och en skev Fender Telecaster...\\ |
 |
|
Neodynium
Member

2170 Posts |
Posted - 2002/09/24 : 20:38:35
|
Och jag funderar på att köpa en ny cd spelare... roligt att köpa pryls eller hur? hehe
|
 |
|
COP
Member

82 Posts |
Posted - 2002/09/24 : 21:24:23
|
Jag vill också köpa ny cd spelare, men kompisen gick och beställde en golfresa till Spanien helt utan min vetskap (kanske inte helt sant) och i går pajade teven. Suck..
Robert Grattis till köpet, har själv varit lite sugen på 906. Nu ska du bara komma igenom inspelningen av diskanten, sen börjar det roliga. /COP
|
 |
|
dec_alpha
Member

173 Posts |
Posted - 2002/09/24 : 22:09:42
|
Robis: Det ÄR jobbigt att vänta på sina beställda saker.
COP: Mjo, men den som väntar på något gott :)
Neodynium: Det är sanslöst roligt att handla saker, förstår mig tillomed nästan på flickors "shoppingrundor" men bara nästan =P
Robert Hjertkvist |
 |
|
Robis
Member

552 Posts |
Posted - 2002/09/24 : 22:18:47
|
dec_aplha : Jo, och värre är det att försteget tydligen anlände till Örebro redan i fredags, men fraktbolaget hade inte mitt telefonnummer så jag fick snällt vänta på avi:n som kom igår.
När jag sedan ringer så visar det sig att dom bara kör ut till Karlskoga på förmiddagar då jag jobbar! 
Imorgon är dock tjejen hemma och välkomnar den i dörren.
...får återkomma med en rapport..
/ Robis-som-oxå-heter-Robert
 |
|
Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts |
Posted - 2002/09/24 : 22:33:26
|
Robis..bor du i karlskoga?
Bor själv i Karlstad men ska till K-skoga imorgon.
|
 |
|
Robis
Member

552 Posts |
Posted - 2002/09/24 : 22:37:27
|
Sanoj : Japp - Karlskoging by birth 
Är du också bördig härifrån och inflyttad till storsta´n?
 |
|
Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts |
Posted - 2002/09/24 : 22:48:00
|
Nej kommer ursprungligen från Dalsland (ni vet det helt utan betalparkeringar )
Läser på Universitetet för tillfället..... 
|
 |
|
dec_alpha
Member

173 Posts |
Posted - 2002/10/04 : 12:37:24
|
Äntligen har högtalarna anlänt, jag ska hämta ut dem efter jobbet :)
|
Robert Hjertkvist |
 |
|
Robis
Member

552 Posts |
Posted - 2002/10/04 : 12:40:30
|
Ljuvligt! Ser fram emot en kort resumé om dom första intrycken ikväll då?  |
 |
|
Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts |
Posted - 2002/10/04 : 13:33:50
|
Räkna med lång inspelning, kan nog låta lite obehagligt när de är nya och direkt från kartong. Men låter säkerligen ljuvligt när dom har fått den tid de behöver. Har själv ett par 905 och är nöjd.
Mvh Audionet |
- Jag undrar hur dom medeltida människorna kunde klara sig utan skivspelare. - Det kunde dom inte, dom är ju döda allihop.
Min blogg http://matvinhifi.blogspot.se Min hemsida http://www.bildifokus.se Facebook http://www.facebook.com/Bildifokus |
 |
|
Tifosi
Member

425 Posts |
Posted - 2002/10/05 : 11:53:28
|
Electrorna blir säkert en trevlig upplevelse. Själv sitter jag och lyssnar på ett par 2 mån gamla 926or. Jag tyckte de lät alldeles utmärkt på en gång. Jag kan heller inte säga att jag hör nån skilnad nu mot då. Ändå har jag spelat många timmar varje dag.
Vad skall du driva dem med? Själv kör jag med Thule och det är nog lite för ljust tillsammans. |
 |
|
dec_alpha
Member

173 Posts |
Posted - 2002/10/05 : 18:31:01
|
Nu så har jag kopplat in högtalarna och provlyssnat lite på dem. Redan nu så är de helt överlägsna mot mina gamla "Audio Pro - Blue diamond", det kommer att bli mycket intressant att lyssna på dem då de är inspelade. Det är ingen mening att lyssna kritiskt på dem ännu dock, så jag återkommer då de är färdiginspelade.
Jag använder TAG McLaren AV32 som DAC/Försteg kopplat till ett Rotel RMB-1075 (5kanals slutsteg, ej monouppbyggt) sedan matas högtalarna med Jenving Supra 3.4/S, digitalkabel ifrån IXOS, även det analoga kablaget mellan försteg och slutsteg kommer ifrån IXOS.
|
Robert Hjertkvist |
 |
|
Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts |
Posted - 2002/10/14 : 10:11:43
|
quote: Originally posted by dec_alpha
Nu så har jag kopplat in högtalarna och provlyssnat lite på dem. Redan nu så är de helt överlägsna mot mina gamla "Audio Pro - Blue diamond", det kommer att bli mycket intressant att lyssna på dem då de är inspelade. Det är ingen mening att lyssna kritiskt på dem ännu dock, så jag återkommer då de är färdiginspelade.
Jag använder TAG McLaren AV32 som DAC/Försteg kopplat till ett Rotel RMB-1075 (5kanals slutsteg, ej monouppbyggt) sedan matas högtalarna med Jenving Supra 3.4/S, digitalkabel ifrån IXOS, även det analoga kablaget mellan försteg och slutsteg kommer ifrån IXOS.
nu har du många timmar elände(nåja ett kärt besvär) innan högtalarna lossnar riktigt. jag har 905 och de är de segaste högtalare jag varit med om. först efter ca ett halvår kände jag att de hade landat där de skulle. vi talar alltså sisådär 500 timmar. nu behöver ju inte 906 vara likadan, det är ju en annorlunda konstruktion med något förändrade element. men tid lär det väl ta ändå.
sayonara |
Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music. |
 |
|
Tank
Member

520 Posts |
Posted - 2002/10/18 : 00:38:40
|
Och stackars John vill bygga ProAc-kloner (Nån som vill ha ett par impulsköpta B&W 602 S3):)
Nämn nån dag då du är hemma så ska jag titta förbi och lyssna lite, även om de råkar vara oinspelade.  |
 |
|
dec_alpha
Member

173 Posts |
Posted - 2002/10/18 : 23:25:51
|
Tank: Du är välkommen på lyssning, säg till i förväg bara så att jag är hemma och så, önskar herrn kaffe i anslutning till sessionen? =) Plocka med ett gäng skivor också, så att du vet ungefär hur det brukar låta i vanliga fall.
Numera så står dessa sötnosar på betongstativ (uppskattningsvis så väger de 60kg styck)
|
Robert Hjertkvist |
 |
|
Tank
Member

520 Posts |
Posted - 2002/11/10 : 22:48:14
|
Nämen vet du vad, jag har hittat nån att kränga mina B&W till. Dags att bygga proac :) |
 |
|
Knoppen
Member

3244 Posts |
Posted - 2002/12/04 : 16:14:26
|
Och hur låter de nu då? |
 |
|
dec_alpha
Member

173 Posts |
Posted - 2002/12/04 : 18:58:16
|
Knoppen: Jag ska försöka att skriva ned några rader om dem så snart jag "tar mig tid" att göra det. Kan dock redan nu avslöja att jag är mycket nöjd med dem =)
|
Robert Hjertkvist |
 |
|
|
Topic  |
|