Author |
Topic  |
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2004/06/22 : 13:17:10
|
Erik
När jag ändå har din expertis till hjälp, vad anser du vara en bra högtalarkombination till Nait 1 ?? har idag B&W DM601S3, ska testa med dem först, men har hört att Linn Kan I eller II skall passa bra ihop med Naiten, eller har Naim ngn egen trevlig stativare eller mindre golvare, har läst lite om Naim Intro och den verkar intressant  |
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död |
 |
|
erik
Member

311 Posts |
Posted - 2004/06/22 : 15:46:45
|
Det är bara att prova samt undvika alltför trögdrivna högtalare. Naims egna kan funka men prova först då det i vissa sammanhang kan bli lite tunnt och ljust. Gamla Kan tycker jag man skall undvika, dessa behöver mer pulver samt är svåra, viss musik låter underbart medans annan blir katastrof. Eftersom det är en färgad konstruktion med många både för och nackdelar trampar jag nog på några tår här men jag skulle inte kunna ha ett par i längden. Och jag har provat. Prova med nån naimkonstruktion. Även Regas högtalare borde funka fint liksom Neat.
/Erik |
Blås på! |
 |
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2004/06/22 : 15:53:44
|
OK då får man försöka leta efter en bra kombination, kan ju bli bra med B&W också, vem vet 
Har också hört problemen med Kan I men Kan II lär vara bättre, synd bara att det inte finns någon återförsäljare i Söder 
Får dessutom se om man kan hitta någon NACA5 kabel ngnstans
tack för tipsen Erik  |
 |
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2004/06/22 : 16:20:42
|
har Naims Headline egen strömförsörjning eller måste man köpa till en Hi-cap ?? |
 |
|
Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts |
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2004/06/22 : 16:36:45
|
har redan mailat !! tack för tipset, men det känns hårt att inte använda Nordostkabeln  |
 |
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2004/06/22 : 18:25:35
|
Då har man precis löst problemet med Naca5 kabeln  |
 |
|
mapem
Member

611 Posts |
Posted - 2004/06/23 : 09:31:59
|
Hoppas du lyckas böja den! Om du behöver det. Själv hatar jag NACA5, den kommer inte alls överens med 1880-tals-panelerna i lägenheten.
Apropå Nordost så tycks detta märke användas av del naimägare. Men Nait 1 är väl den mest utstuderat typiska Naimförstärkaren så man kanske bör vara extra försiktig med den, vad vet jag. |
 |
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2004/06/23 : 09:36:47
|
mapem
Det visste jag inte att Nordost är så populära för Naimare  Som du säger är det nog enklast att köra med NACA5, visst är den bökig får väl försöka gömma undan den på ngt sätt, den är ju 2x5m puuhhhh |
 |
|
MartinH
Audiotrade

3778 Posts |
Posted - 2004/06/24 : 13:03:38
|
Kimber fungerar oxå för Naims grejer....
|
 |
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2004/06/24 : 13:10:07
|
MartinH
Ok dvs att det inte helt stämmer att man bara kan använda NACA5 ?? Även om jag tycker att det är en bra kabel 
Kan du rekommendera en bra stativare till Naim  |
 |
|
Topic  |
|