Eftersom du skrev kompisAR och att du fyller 30 så slår jag till och rekommenderar Sennheiser RS-85. Fick bäst i test vill jag minnas i HiFi&Musik och lät väldigt bra under den korta stund jag lyssnade! Kostar ca 2000-2600 kr.
Sennheisers trådlösa ska vara ganska bra...men det verkar som AKG är störst på trådlösa för tillfället...de har mycket att välja på i nästan alla olika prisklasser...kolla på www.akg.com
Jag skulle aldrig köpa ett par radiolurar eftersom dom brusar alldeles för mycket. Det finns några lurar med s.k. brusreducering som också fungerar dåligt. Mitt råd...tänk dig noga för innan du köper RF-lurar.
gcs De kommer inte fungera som ett alternativ till ett par konventionella lurar utan är bara en kul grej att kunna ha när man dammsuger och dyl. men sen är man ju skadad av HIFI-sjukan och kan inte tänka sig ett par Philips för 500,- då de låter värdelöst.
Jo det var precis så jag också tänkte, när man dammsuger eller sitter på gården. Men det gör jag aldrig numera kanske också beroende på att sändaren eller mottagaren verkar driva. Jag har ett par Sennheiser någonting som var dom bästa på den tiden. Usch irriterande. Jag kan tänka mig att det blir annorlunda när dom digitala kommer. Men det ser mörkt ut eftersom det fortfarande bara finns icke digitala RF-överförda mikrofoner i studiovärlden.