Author |
Topic  |
|
Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts |
Posted - 2002/06/25 : 22:27:02
|
Fick av Audiomaniker, dryga 20" bas från cabasse
Värden;
"Hi Niklas, Yes I have done quite a few systems with it. It's awesome, certainly one of the best woofer I ever worked with. Fs 23hz Qts .37 Qes .39 Qms 6.8 Mms 175g Sd .16 (m2) Bl 19.4 Vas 975l Regards, Andre Perreault www.e-speakers.com Los Angeles, California. USA."
"55NDS 22" subwoofer. Using Cabasse's proprietary sandwich cone with a complex concave profile, this mammoth (and extraordinarily expensive!) subwoofer achieves incredible efficiency and usable response well into midrange territory."

Alltid roligt med extrema element. Har någon nån teori vart ett bygge med ett sådant element skulle leda..
-antagligen till rent vansinne!

--------- När Tigern Springer Ur Djungeln; Springer Djungeln Ur Tigern
Edited by - Niklas Nord on 2002/06/26 08:21:2 |
|
epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts |
Posted - 2002/06/25 : 22:31:18
|
Tja...plocka in det med ett tvåtums horn och dela låååågt...helst aktivt (så delningsfilterkoponenter ej behöver köpas - såååå jäkla stora motstånd å sånt pga de stora effekterna i PA sammanhang).
JBL har två tums horn som passar, precis som RCF (eller rfc?) och många fler.
Eller driv det med ett 2A3 triod rör på ett par tre watt och var nöjd med det... ;)
Vänligen // Pär Engelholm // epkpeng@hififorum.nu
|
 |
|
Niklas Nord

6152 Posts |
Posted - 2002/06/26 : 08:25:16
|
PA, .. fy nej inget sånt
quote:
Tja...plocka in det med ett tvåtums horn och dela låååågt...helst aktivt (så delningsfilterkoponenter ej behöver köpas - såååå jäkla stora motstånd å sånt pga de stora effekterna i PA sammanhang).
JBL har två tums horn som passar, precis som RCF (eller rfc?) och många fler.
Eller driv det med ett 2A3 triod rör på ett par tre watt och var nöjd med det... ;)
--------- När Tigern Springer Ur Djungeln; Springer Djungeln Ur Tiger |
 |
|
Niklas Nord

6152 Posts |
Posted - 2002/06/26 : 18:10:43
|
epkeng, när du ändå testar alla dyra element, så kanske cabasse monstret vore nått för dig att testa!

--------- När Tigern Springer Ur Djungeln; Springer Djungeln Ur Tiger |
 |
|
epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts |
Posted - 2002/06/26 : 18:15:50
|
Njäee...lämnar jag åt min PA-kompis med sina kärnkraftverk till slutsteg och 100liters lådor med bärhantag! ;-)
|
 |
|
matson
formerly known as...

1617 Posts |
Posted - 2002/06/26 : 18:55:44
|
quote:
Njäee...lämnar jag åt min PA-kompis med sina kärnkraftverk till slutsteg och 100liters lådor med bärhantag! ;-)
  Här sågas det....
'Son, Never try because trying is the first step to failure.' -Homer Simpson matson = JagÄrJoeLabero |
 |
|
|
Topic  |
|