Det enda är väl att den där NCP-varianten har en jobbig förpackning (ytmonterad).
Köp ett kitt från Per-Anders - hans superduperspecial-matning. Kan nog bli bra, skall du se. Ibland gör man tweaks som gör att ens spelare blir mer känslig för PS-rippel och sånt. Då är det guld med en "tyst" supply.
som de flesta andra integrerde sp.regulatorer lämpar sig tydligen även denna bäst till att reglera i frekv.området 50-1000Hz. regulatorn behöver därför kompletteras med en sedvanlig HF-filtrering på utg. den verkar ändå intressant pga sitt låga brus. observera dock att högsta inspänningen inte får överstiga 9V.
quote:Först säger jag att ditt förslag hade jobbig förpackning och sedan rekommenderar jag PA's supply... Den har ju i princip bara ytmonterade komponenter. Dumma jag... Sorry.
.. fast jag har ett hålmonterat också.. kanske lite stort dock.
När jag läser databladet så skrivs det att bra kretkortslayout är nödvändigt. Nu när jag har pillat med min super regulator så har det visat sig att layouten är kritisk. Med andra ord: Det är nog inte helt givet att det blir ett bra resultat med en "high speed"-regulator intweakad.
PA: Vad är kritiskt på layouten? Har precis gjort ett eget kort till en superregulator men inte bestyckat det ännu.. Är det Op'n som ställer till det? Blir det mindre kritiskt med en slöare OP?
När jag läser PDF:en till Wolfson Micros WM8816 Ev. board så kör dom med 2x 7805 till +5VA/+5VD och 317/337 till en dual OP.
Bör man byta ut 7805:orna till LM317 eller har det mindre betydelse i det fallet.
På Ev. board kortet har dom 2 drosslar just vid +25V/-25V strömförsörjningskontakten, bör man addera fler drosslar till varje separat försörjning efterår också? dvs till +5VA/+5VD/+15V/-15V matningen (eller iaf VA/VD)