Borde inte det bästa vara att ställa högtalarna på fot av magneter. På så vis får man dem att "sväva" fritt och ingen överföring av vibrationer. Borde vara magneter i sidled också en "bit upp" för att förhindra förflyttning i sidled.
Är det någon som har testat? Kanske detta är en galen ide´? Påverkan av magnetfält osv.....
-Just Another Foolish Stringbender-
Säkert en jättebra idé! Väger man även in problemen att förverkliga idén, samt de kostnader detta bör föra med sej, så förefaller dock idén heltokig! Åtminstone ställt emot storleken på den ljudliga förändringen som idén kan åstadkomma.
Hmm... Testa Base Technology under högtalarna... Det närmaste man kommer total frikoppling vad jag vet.. Har hört det på en hel del olika högtalare och det har varit klart positivt i alla fall! En annan sak är ju också att golvet nästan aldrig är samma på dom två platser där högtalarna står.. Alltså, olika underlag, resons osv..
//X-ray
"Jag håller inte med dig om det du säger, men jag skulle med mitt liv försvara din rätt att säga det."
Vet ej men jag gillar det. Bättre än spajksen som man förmodar att språknämnden(eller vilka det nu är som bestämmer sådant) skulle komma att stava det om det blev tillräckligt inarbetat för att vara ett försvenskningsaktuellt ord.