Hittar inga kw här inte http://www.vincent-tac.de/en/trans/SA_31.htm# Slutstegsduellen Hembio är ett avslutat kapitel för mig och tror inte Prosonen har så mycket att tillföra jämfört med mina DQL7:or. Kanske dina kineser gör det. LOL
Technical Specifications SP-331 Hybrid stereo power amplifier with 2 x 6N16
Nominal Output Power: 2 x 300 W RMS into 4 Ohm Nominal Output Power: 2 x 150 W RMS into 8 Ohm Frequency Range: 20 Hz - 20 kHz +/- 0.5 dB Input Sensitivity: 1.2 V Total Harmonic Distortion: < 0.1 % max. (1 kHz, 1 W) Signal-to-Noise Ratio: > 90 dB Input Impedance: 47 kOhm Mains Power Input: 230 V / 50 Hz Dimensions (W x H x D): 430 x 160 x 450 mm Weight: 19 kg Colour/Finish: black / silver
Herregud vad du klipper o klistrar. BRUKSANVISNINGEN. Den som låg i kartongen tillsammans med slutsteget.
Avslutningsvis bör nog tilläggas att jag inte lägger som högsta prioritet att ha mycket effekt. DÄREMOT anser jag att man inte kan få för mycket av det. Bara så att någon ny diskussion inte skapas...
Här kan man skriva något ordspråk som någon annan har hittat på. Coolt...
Kan väl scanna lite på bruksen då om nån blir gladare av det. Vad man än säger så har D-250 inte en suck kraftmässigt. Trafon i 331an är ju större än hela lådan som D-250 sitter i Sen beror det ju på vad för ljud man gillar. Jag tyckte också en EQ som stod som ett V var tufft när jag var yngre... edit: Så upplever jag ljudet av D-250 om man jämför med 331