mina hfls1 har stått i fula kläder ett tag för länge nu, fanér behövs.. men hittar ingenstans att köpa i närheten... nån som vet om det går att hitta nånstans kring östergötland? gärna linköping/mjölby/jönköping och däromkring...
jo de ligger ju här, mailade dom men de har inte svarat än, får väl åka dit o tjata lite... skulle ju va bra om det fanns nåt ställe med lite o kolla på med...
Många snickarverkstäder har fanér hemma så ring runt lite till dem. Jag köper allt mitt hos en specialmöbeltillverkare och de har det mesta jag vill ha.
ok.. ringde runt lite o fick tips av en möbelsnickare om nåt ställe i österbymo som tydligen skulle ha en massa fanér, men dom hade väl stängt för helgen när jag ringde tror jag:(
Jag kollade med Fanerami i Mjölby för ca 2 månader sedan och de sålde inte småbitar till privatpersoner. De tipsade dock om ett företag, Ideal-Skivan, i Linköping som tillverkar bordsskivor. När jag ändå var där för att köpa fanér så passade jag på att fråga om de kunde kapa upp MDF i rätt dimensioner till ett par HFLS1 och det var inget problem. Gick därifrån med massor av fint ekfanér och bitar till mina HFLS1 till ett förmånligt pris ;)