Hejsan, jag är på jakt efter ett USB – ljudkort till min stationära dator. Datorn som står placerad i en garderob (jo jag har bra ventilation) vill jag med ett bra USB - ljudkort ansluta till min hifi.
Jag skall använda det uteslutande för att spela musik med så bra kvalitet som möjligt.
Ljudkortet skall ha lågnivåutgång och gärna någon ingång (dock ej nödvändigt). Om kortet dessutom är utrustat med SPDIF så gör det inte ont. Helst skall det inte kosta mer än max 3000:-
”Plin & plång” från datorn skall jag köra via mitt vanliga PCI – ljudkort till skrivbordshögtalarna.
2 kanals kort. påkostat för å låta bra för audiofilnördar, jag har ett sånt och.. jag kan säga att jag blev förvånad över hur mkt ett bra ljudkort kan göra på ljudkvaliten av komprimerad musik. Det var som natt och dag.
Ett M-Audio Audiophile USB får det bli. Verkar erbjuda exakt det jag vill ha för en rimlig peng. Har en känsla av att det inte blir så väldigt mycket bättre när man använder datorn som ljudkälla. Är det någon som vet var jag kan köpa det i Sverige? Vill helst inte importera det själv.