Är nu tillbaka efter ännu mer lyssnande hos diverse butiker i södra sverige. Det har väl böjat klarna lite i hifi-djungeln vad som är tänkbart att köpa, nytt eller beg. Vad gäller förstärkare väljer jag i nuläget på följande:
SAT Amplifix Primare I20 eller efterföljaren I21 eller vad den nu kommer att heta. Arcam Diva A80 Vincent sv233
Vad gäller högtalare osv....
Dynaudio Audience 82 Audiovector Mi3 super
Är det någon som har erfarenheter av något av ovanstående får ni gärna komma med synpunkter eller kanske kompletera listan med något annat som man bör lyssna på.
Mycket intressanta alternativ du valt, Audivector Mi3Super låter riktigt bra. Mycket roliga att lyssna på, djup och snabb basåtergivning och luftiga i ljudet. Kräver inte lika effekt stark stärkare som Dynaudion gör. Men jag gillar även Dynaudio, men båda dessa alternativ har ganska olika karaktärer i ljudet. Detta påminer om mina lyssningsrundor när jag valde högtalare, mycket låter bra. Men vad låter bäst och vad passar ens behov bäst. Vilka intrycka har du fått av dessa två högtalare, hur upplever du dem
Skulle jag para ihop högtalaralternativen med de stärkare som du valt så skulle de bli så här. Dynaudio med Amplifix eller Vincent. Dynaudio måste ha kraft. Audiovector med Primare eller Vincent. Min smak säger att Audivectorn behöver lite värme och fyllighet i de övre registren. Vad tycker du!
Mvh Per
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Jepp, håller med. Audiovector o Primare funkar fin-fint ihop. Primare har den värmen som AV behöver, tycker jag. Om du kan prova Primares största int. stärkare A30.1 så gör det. Den låter mycket fint med Mi3 Super.