Jag funderar på att köra ett Primare A30.2 slutsteg med ett passivt försteg (Creek OBH-12). Är det någon som vet om det fungerar bra? Jag har hört att slutsteget har en "switch" inuti som kan ställas om för att ge högre ingångskänslighet. Någon som vet hur det fungerar?
Minns jag itne helt fel så ska just A30.2 klara av passiva försteg medans A30.3 eller A30.5 inte gör detta. Kan dock ha fel men hade nån diskussion tidigare med Hans om detta iom hur det var at koppla slutsteg till tex Primares I20.
Om man får creeks passiva försteg att passa in i anläggningen ska de vara mycket bra! Vad har din cd för utgångsnivå? och ditt slutsteg för ingångskänslighet?
Med ett passivt försteg (i princip endast en volympotentiometer och ingångsväljare) krävs det mer eller mindre att signalkällan har hyfsat hög utnivå, så ingen spänningsförstärkning. Exakt vilka siffror som lämpar sig minns jag inte. Det gör säkert någon. Märkväl, ett passivt rent försteg bör inte kosta mycket då det inte innehåller speciellt många komponenter.
Edit Många modeller verkar dock ha ett buffrat/aktivt läge också.
Creeks OBH 12 är nog helt passivt (och kostar inte särskilt mycket). Frågan är om det verkligen kommer att fungera på ett vettigt sätt. Det är kanske är bättre att satsa på en ordentlig integrerad istället.