Jag har en H/K 690, tid, billiga leverantörer på MDF och tillgång till professionell utrustning för sågning, fräsning etc helt gratis.
Då undrar jag om min Harman/Kardon HK 690 passar rent ljudmässigt med HFLS-1:orna?
Jag är student och tänker därför lite extra på den ekonomiska biten. Därför är HFLS:orna intressanta. Vad har era byggen kostat? Är det något gruppköp på gång från holland eller hifikit?
Jag vill helst inte ha ett ljud som är alltför riktat utan att det låter jämt i hela rummet.
Jag har själv en H/K AVR45 surroundreceiver och driver mina med. Den lämnar enligt spec 2x65W i 8ohm och jag tycker att den räcker till. Kan dock föreställa mig att HFLS-1:orna lugnt kan sluka mer effekt =)
det går med andra ord att spela högt med HFLS-1? h/k 690 är specad för 100W i 8 ohm såg att dom hade låg känslighet dock men, hur blir ljudbilden med hk+hfls-1?
Jag tycker ljudbilden är trevlig, väl placerad lagom långt ut i rummet. Med de kablar jag har nu tycker jag den är mindre omsvepande än den var med de cat5-flätor jag testade. Spela högt tycker jag jag kan göra, men med en viss känsla av avsaknad av kontroll. Tror du blir mycket nöjd med din 690:a och ett par HFLS-1:or =)