HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Gruppköp av annagram DA omvandlare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2004/08/06 :  10:53:13  Show Profile Send christopher a Private Message
Jag har varit i kontakt med Anagram Technologies SA som tillverkar digitala komponenter till Audioaero, Audiomeca, Nagra och Orpheus bland andra. Dom är villiga att sälja deras DA omvandlare modul till ett pris av 350€ styck om man köper 50 stycken.
Modulen har en inbyggd uppsamlare till 24bit och 192khz, det finn mer att läsa på deras hemsidahttp://www.anagramtech.com/. Denna modul sitter till exempel i Audioaero CD spelare och i Orpheus DA och i Nagra DA omvandlare, se sterophile http://www.stereophile.com/digitalsourcereviews/504nagra/
Vill därför kolla intresset för denna Top of the line omvandlare.
Lått mig gärna få vetta om ny vill vara med på denna grupp köp så får vi se om det finns intresse för att kunna beställa 50 stycken.

MVH
Svara gärna via PM eller direkt på tråden.



Christopher

An idea which isn't considered to be dangerous is not worst being call an idea

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2004/08/06 :  23:16:23  Show Profile Send time a Private Message
Tänkte visserligen bygga en NOS DAC men det är väl inget som hindrar att man har två ? Dessutom har jag redan en Audio Aero fast utan Anagrams krets, uppgradering ? Jag är intresserad.

Lämnat forumet
Go to Top of Page

Kari
Member

90 Posts

Posted - 2004/08/08 :  00:19:34  Show Profile  Visit Kari's Homepage Send Kari a Private Message
Jag är definitivt med.

/Kari
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2004/08/08 :  12:53:36  Show Profile Send time a Private Message
Hmm, det verkar inte bli 50 st ! synd, för de låter verkligen bra

Lämnat forumet
Go to Top of Page

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2004/08/08 :  20:25:08  Show Profile Send christopher a Private Message
Just nu är vi bara 5 stycken....hoppas att vi blir flera...


An idea which isn't considered to be dangerous is not worst being call an idea
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2004/08/09 :  10:44:45  Show Profile  Visit peranders's Homepage
Jag har en svag känsla av att dessa DAC-moduler innehåller något ganska billigt och vanligt. 350 dollar verkar mäktigt och det sitter en DAC för 50 kr samt lite "krafs".

/Per-Anders eller P-A

Edited by - peranders on 2004/08/09 10:48:15
Go to Top of Page

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2004/08/09 :  11:25:20  Show Profile Send christopher a Private Message
Peranders,
DEt vet jag inget om. Det kan vara så. Det jag vet är att dom sitter i omvandlare som säljes runt 4000$.
MVH
Christopher

An idea which isn't considered to be dangerous is not worst being call an idea
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2004/08/09 :  15:03:12  Show Profile  Visit peranders's Homepage
Man ska ALLTID vara misstänksam mot ingjutna moduler. Det finns en anledning till ha dem ingjutna! Det är nästan alltid fråga om standardkomponenter som man inte vill avslöja. Är serien tillräckligt stor så tillverkar man en egen krets och då finns det ingen anledning till ingjutning.

Läser man mellan raderna så verkar det som om de använder en DSP och en ARM-processor. Man försvårar avsevärt kopiering med ingjutning men den som har gett sig den på det fixar expoylösare. Jag undrar just om en ARM9 kan förses med kopieringsskydd? Förmodligen, och då ligger mycket av jobbet i mjukvara som gör det hela mycket svårkopierat.

/Per-Anders eller P-A

Edited by - peranders on 2004/08/09 15:16:19
Go to Top of Page

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2004/08/11 :  09:04:13  Show Profile Send christopher a Private Message
DEt ser inte utt att bli 50 stycken än, denna gruppbästelning får vara upp till slutet av agusti sedan får vi se.
Vi får väll se om det blir något.

MVH
Christopher

An idea which isn't considered to be dangerous is not worst being call an idea
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000