HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Var hittar man avrundningsfrässtål i Malmö?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

uffe2
Member

158 Posts

Posted - 2004/08/08 :  20:06:44  Show Profile Send uffe2 a Private Message
Var hittar man avrundningsstål till rimliga priser i lösvikt i Malmö? Allt jag har hittat är ett kit på rusta för 200 :- och stål för 200 :-/st på Bauhaus. Allt jag behöver är ett stål för att fräsa kanterna på HFLS.

Pac
200.000-klubben

21992 Posts

Posted - 2004/08/08 :  20:13:40  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


Helsingborg är ju iof en bit, men Biltema har frässtål för en riktigt låg penning...


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

uffe2
Member

158 Posts

Posted - 2004/08/08 :  21:27:32  Show Profile Send uffe2 a Private Message
Jag kände till Biltema men tack ändå Pac. Problemet med Helsingborg är ju att priset och tiden det tar att köra dit gör att det är lika bra att plocka upp en sats på Rusta som ligger precis på hemvägen från Malmö. Avsaknaden av stålet har helt stoppat mitt lådbygge och jag börjar bli otålig. Min lådor sitter där och bara tigger om en front
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2004/08/08 :  21:51:42  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Bulltofta bygg tex eller Clas Ohlsson

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

php
Member

237 Posts

Posted - 2004/08/09 :  00:12:54  Show Profile  Visit php's Homepage Send php a Private Message
Köpte ett dito på Klas i sjön, kostade dock typ 250 pix eller nåt åt det hållet. Märktes dock att det var rejält mycket högre kvalitet på det än de stålen som följer med de billiga satserna från Rusta och liknande.

www.skivatbrod.com
Go to Top of Page

Mickeman
Member

688 Posts

Posted - 2004/08/09 :  08:56:05  Show Profile Send Mickeman a Private Message
Jag har för mig att Clas i malmö just nu har 50% på många av sina frässtål i lösvikt... Är inte bombsäker men nästan. Om inte annat så har dom till fullpris :-/

Mvh Micke
(Bosatt i Malmö)
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2004/08/09 :  09:37:01  Show Profile  Visit peranders's Homepage
Satsa på hårdmetallfräs. En snabbstålsfräs blir slö alltför fort och fräsjobbet blir inte lika bra. Var inte snål!

/Per-Anders eller P-A
Go to Top of Page

php
Member

237 Posts

Posted - 2004/08/10 :  00:46:16  Show Profile  Visit php's Homepage Send php a Private Message
Generellt håller jag med dig peranders, ska man dock bara runda av kanterna på sina HFLS-1:or för billigaste penning så kanske hårdmetallstål är lite väl dyrt. Riktiga dyra fina verktyg, det är kärlek det =)

www.skivatbrod.com
Go to Top of Page

primere
Member

447 Posts

Posted - 2004/08/10 :  09:59:40  Show Profile Send primere a Private Message
Hade det varit mig och det rör sig om en engångsgrej så funkar nästan vilket smeck som helst, att köpa de dyra fina frässtålen är bortkastade pengar om man inte kommer använda stycket mycket och ofta!
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2004/08/10 :  10:15:51  Show Profile  Visit peranders's Homepage
Det hela beror på hur mycket man ska fräsa och vilket material det är fråga om. Sen är det också en fråga om erfaranhet. Har man gjort det förr så kanske man vet hur länge resp frästyp funkar.

/Per-Anders eller P-A
Go to Top of Page

primere
Member

447 Posts

Posted - 2004/08/10 :  15:26:12  Show Profile Send primere a Private Message
Absolut peranders! jag håller med dig jag fräser mycket och i nästan alla tänkbara matrial och tycker att det i detta fall räcker med ett budgetstycke OM man inte ska fräsa mer än de fyra kanterna!
Men har man 400-700 som ligger och skräpar ska man absolut köpa de "riktiga" grejorna men det är upp till uffe2 att bestämma det!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.67 sekunder. Snitz Forums 2000