Har en NAD 522 som lever ett eget liv. Oftast efter att jag spelat ca 1 timme eller mer så drar slädan i sig själv när jag trycker på open. Jag har ca 1 sek på mig att lägga in skivan. Någon annan som stött på detta problem ?
Du jag har haft exakt samma problem med min gammla Yamaha spelare vilket min klasskamrats lillebrulla fixade så här!!
Öppna locket. Titta på mekanismen där det förmodligen sitter en gummiring som är ett motstånd när man öppnar släden. Om den är utsliten eller sönder beter sig släden exakt sådär.
Min polare satte dit ett vanligt gummiband !!! modell bred och sen funkade spelaren perfekt igen efter det.
Ett enkelt sätt att testa om det är det som är felet, är ju att stoppa släden halvvägs på vägen ut. Om den beter sig likadant då, dvs vänder tillbaka igen är det säkerligen precis som Mahler föreslår, den begriper inte att luckan är helt ute utan den tror att något har kommit ivägen istället.
För att få ut släden helt brukade jag "stoppa" släden exakt när den började gå tillbaka. Tryck bara en extra gång på open/close knappen så går den ut den sista biten ochså!